Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI ŚWIETLICOWEJ
Konkurs: „Dziecięcy Mam Talent”
Nauczyciel prowadzący: Marzena Grzegorczyk
Cele:
Uczeń potrafi zaprezentować swoje zdolności przed publicznością.
Uczeń rozwija swoje umiejętności opanowania, skupienia i pohamowania uczucia wstydu.
Uczeń wie, jak należy zachować się podczas występu koleżanki/kolegi.
Uczeń kształtuje w sobie uczucie empatii.
Uczeń wie, jak zachęcić do działania rówieśników i ich wspierać.
Uczeń inspiruje swoim zachowaniem innych do działania.
Uczeń potrafi wyrazić pozytywne emocje podczas występu nawet, jeśli występ nie przypadł mu do gustu.
Pomoce: „Karta Jury”, długopisy, odtwarzacz płyt CD, płyta CD z muzyką rozrywkową, materac, poducha, telefony z SMS-ami, dyplomy, medale, dobry humor
Czas trwania: około 60 minut
Część wstępna
Nauczyciel przed przybyciem zaproszonych gości wita się z dziećmi w umówiony dla nich sposób:
Cześć – podanie sobie prawych dłoni,
Hej – zrobienie tzw. „żółwika”,
O.K. – pokazanie sobie symbolu o.k. przez trzymanie zaciśniętej dłoni w pięść z uniesionym kciukiem w górę.
Następnie nauczyciel wita przybyłych gości – Panie uczące klasy starsze - dziękuje za przybycie, wskazuje miejsca, które zostały przeznaczone dla komisji oraz wraz z dziećmi śpiewa „Powitalną piosenkę” i pokazuje:
„Na powitanie wszyscy razem – dwa kroki w przód i w tył z jednoczesnym ukłonem,
Hip hip hura – klaśnięcie w dłonie,
Hip hip hura – podskok,
Hip hip hura – klaśnięcie w dłonie,
Z całego serca wszyscy razem - dwa kroki w przód i w tył z jednoczesnym ukłonem,
Witamy się, witamy się, witamy się – pomachanie do siebie nawzajem w różne strony.”
Nauczyciel prosi dzieci o zajęcie miejsc na dywanie, wskazuje, gdzie będą odbywały się występy, motywuje dzieci do jak najlepszego zaprezentowania się i pokazania swojej umiejętności; komisji sędziowskiej wręcza „Kartę Jury” i objaśnia, również dzieciom, formę oceny sędziowskiej. (Sędziowie mają do dyspozycji od 1 do 5 punktów i przyznają odpowiednią ilość w miarę uznania, jak występ się podobał).
Nauczyciel prosi dzieci o szczególną ostrożność przy wykonywaniu swoich pokazów, zwłaszcza tych akrobatycznych i życzy miłej zabawy.
Część zasadnicza
Przebieg konkursu następuje według ustalonej kolejności, nauczyciel prezentuje każdego uczestnika i zapowiada, co będzie przez niego wykonywane; podczas występów w tle puszcza muzykę rozrywkową.
Uczestnicy
Rodzaj wykonanego „talentu”
1. Jakub
fiflaki
2. Maksymilian
stanie na głowie
3. Kamil
taniec
4.Maja
taniec
5.Adam
taniec
6.Paulina
Klaudia
Kornelia
Karolina
taniec
7. Julia
śpiew
8. Dominik
sztuczka z balonem
9. Dariusz
gwiazda i chodzenie na kolanach
10. Marcel
szpagat
11. Kajetan
triki
12. Daniel
triki
13. Aron
triki
14. Szymon
triki
15. Iweta
śpiew
16. Wiktoria
śpiew
Po występie ostatniego uczestnika komisja ...