Dodaj publikację
Autor
Renata Kocoł
Data publikacji
2012-05-07
Średnia ocena
1,00
Pobrań
147

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera kryteria oceniania z matematyki w klasie V szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 16,3 KB)

Podgląd treści

Kryteria oceniania z matematyki w klasie V

Ocena celująca

Ocenę tę otrzymuje uczeń, który posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza obowiązujący program nauczania, twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania, uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych, pomysłowo i oryginalnie rozwiązuje nietypowe zadania i zadania o wyższym stopniu trudności, bierze udział i osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych, biegle wykorzystuje wiedzę matematyczną na zajęciach innych przedmiotów.

Ocena bardzo dobra

Ocenę tę otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności przewidziany programem nauczania w klasie V, potrafi sprawnie rachować, wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów matematycznych w życiu codziennym, samodzielnie rozwiązywać zadania o podwyższonym stopniu trudności, samodzielnie zdobywać wiedzę, sprawnie korzystać ze wskazówek nauczyciela przy rozwiązywaniu zadań nietypowych, poprawnie posługiwać się językiem matematycznym, przeprowadzać rozmaite rozumowania dedukcyjne, jest aktywny na lekcji, bierze udział w konkursach matematycznych.

Ocena dobra

Ocenę tę otrzymuje uczeń, który opanował wiedzę i umiejętności przewidziane podstawą programową oraz potrafi samodzielnie rozwiązywać typowe zadania, wykazać się znajomością i rozumieniem podstawowych pojęć i algorytmów, posługiwać się językiem matematycznym, który może zawierać jedynie nieliczne błędy i potknięcia, sprytnie rachować, przeprowadzać proste rozumowanie dedukcyjne, przejawia aktywność na lekcji.

Ocena dostateczna

Ocenę tę otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową konieczne do dalszego kształcenia, co pozwala mu na wykazywanie się znajomością i rozumieniem podstawowych pojęć i algorytmów, stosowaniem poznanych wzorów i umiejętnością rozwiązywania typowych zadań i ćwiczeń, wykonywania prostych obliczeń i przekształceń matematycznych.

Ocena dopuszczająca

Uczeń opanował wiadomości przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi samodzielnie lub z pomocą nauczyciela wykonać ćwiczenia i zadania o niewielkim stopniu trudności, wykazać się znajomością i rozumieniem najprostszych pojęć oraz algorytmów, stara się w miarę swoich możliwości pracować na lekcji i odrabiać zadania domowe.

Ocena niedostateczna

Ocenę tę otrzymuje uczeń, który nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności wynikających z programu nauczania, nie radzi sobie ze zrozumieniem najprostszych pojęć i algorytmów, popełnia rażące błędy w rachunkach, nie potrafi (nawet przy pomocy nauczyciela) wykonać najprostszych ćwiczeń i zadań, nie wykazuje najmniejszych chęci współpracy w celu uzupełnienia braków i nabycia podstawowej wiedzy i umiejętności, wykazuje natomiast lekceważący stosunek do przedmiotu, nie pracuje na lekcji, przeszkadza, nie odrabia prac domowych.

Formy sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów

Prace klasowe – obejmują one materiał z jednego działu. Zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, poprzedzone lekcją powtórzeniową. Czas trwanie 45 min. Prace klasowe są obowiązkowe. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może którejś z nich napisać z całą klasą powinien uczynić to w terminie ustalonym ...