Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
is.sp2, 2013-11-07, ocena:
super
Konspekt lekcji matematyki
w klasie G – L
Opracowała
mgr Małgorzata Wałęska
24 listopada 2011
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem działań pisemnych – Poszukiwanie skarbu .
Czas trwania lekcji: 45 min.
Typ lekcji: ćwiczeniowa
Cele ogólne lekcji:
▪ doskonalenie umiejętności wykonywania czterech działań pisemnych;
▪ doskonalenie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem;
▪ doskonalenie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem;
▪ zwiększanie motywacji do pracy;
▪ zwiększanie aktywności na lekcjach matematyki.
Cele operacyjne:
uczeń:
▪ czyta zadanie tekstowe ze zrozumieniem;
▪ wykonuje sposobem pisemnym dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie;
▪ wyszukuje na tablicy interaktywnej odpowiedni kolor i zaznacza nim swój wynik na planszy.
Metody nauczania:
▪ gra dydaktyczna.
Środki dydaktyczne:
▪ koperty z zadaniami dla każdego ucznia;
▪ plansza gry Poszukiwanie skarbu;
▪ tablica interaktywna;
▪ zeszyt, długopis.
Scenariusz lekcji:
1. Powitanie uczniów.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Zapisanie tematu lekcji.
4. Nauczyciel wyjaśnia zasady gry – Poszukiwanie skarbu. Każdy uczeń otrzyma kopertę z 10 zadaniami. Zadania dla wszystkich są o jednakowym stopniu trudności, choć dla każdego mają inną treść. Na tablicy interaktywnej nauczyciel wyświetla planszę, na której uczniowie będą zaznaczać wyniki swoich zadań. Zadania są ponumerowane od 1 do 10 i w tej kolejności każdy uczeń musi odszukać swoją ścieżkę prowadzącą do skarbu. Aby wyniki wszystkich odróżniały się na planszy uczniowie do swojego zestawu zadań mają przydzielony kolor i takim właśnie kolorem muszą zamalować pola z wynikiem. Każde rozwiązanie zadania musi znaleźć się w zeszycie. Uczniowie po kolei będą docierać do skarbu. Osoba, która pierwsza dotrze do skarbu otrzyma bonus – 10 „znaczków” – V, osoba druga otrzyma 9 „znaczków” – V, itd.
5. Nauczyciel przypomina uczniom w jaki sposób na tablicy interaktywnej szuka się różnych kolorów.
6. Uczniowie losują koperty z zadaniami i wykonują działania.
7. Podsumowanie lekcji z uwzględnieniem końcowej punktacji.
2993 |156 |10332 |
10332 |
51170 |
500 |
624600 |
246627 |
2007 |
840 |
4207 |
9000 |
520 |
4009 |2420 | |
897 |640 |986 |9516 |
6305 |
10107 |
1949 |
3240 |
8888 |
645
|
403100 |
38150 |
49 |413 |3882 | |
3006 |234 |3795 |332 |255 |499 |2035 |
118 |
928 |
6624 |380 |124 |6624 |5313 |987 | |
95 |1000 |125 |572 |5302 |1575 |66 |289 |6700 |3007 |7318 |659 |1320 |492 |3223 | |
7831 |456 |356 |389 |5178 |573 |390 |2388 |3560 |1037 |7950 |11234 |750 |
53 |
8974 | |450 |22413 |111 |564 |3960 |1832 |3836 |2587 |4308 |3771 |8804 |4641 |1771 |
350 |
8232 | |2409 |1050 |556 |3001 |828 |5936 |9307 |S K A R B |6000 |3689 |289 |612 |67 |
777 | |1740 |3944 |
2400 |
262 |
2296 |2451 |5612 | |1487 |2556 |670 |3907 |553 |7459 | |246 |897 |7230 |418 |377 |199 |1222 ...