Dodaj publikację
Autor
Grażyna Nierychło
Data publikacji
2012-07-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1537

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ciekawy pomysł na 11 listopada dla szkół podstawowych i nie tylko...
 Pobierz (doc, 1,2 MB)

Komentarze

barbusia, 2012-07-21, ocena:

Pani Grażyno:),gratuluję pomysłu, może uda sie go wykorzystać w mojej, też małej szkole.Pozdrawiam Barbara Michalska

Podgląd treści


„DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI NA WESOŁO – KOCHAM SIĘ POLSKO”

Propozycja świętowania Dnia Niepodległości w inny, oryginalny pomysł. Uczniom najczęściej ten dzień kojarzy się z nudnymi apelami na sali gimnastycznej czy auli. Ja jednak mam inne, ciekawsze rozwiązanie., zaczerpnięte z telewizyjnego teleturnieju. Ze względu na to , iż pracuję w małej szkole, dlatego w konkursie wzięli udział przedstawiciele klas IV, V i VI. Pomysł ten można wykorzystać zarówno dla całej szkoły, jak i na godzinie wychowawczej tylko dla jednej klasy.

CELE GŁÓWNE:

• Poznanie wartości świąt narodowych

• Rozbudzanie narodowej tożsamości i patriotyzmu

• Ukazanie Polski jak pięknego zakątka Europy

Uczniowie wszystkich klas przygotowali z wychowawcami biało-czerwone kotyliony, które następnie przyczepili do swoich ubrań.

Klas IV, V i VI wzięły udział w konkursie „Kocham Cię Polsko”. Oto przebieg konkursu:

1 KONKURENCJA: Poszczególni uczniowie w grupach muszą przeliterować następujące słowa: pszczoła, Pszczyna, chrząszcz, rzeżucha, jarzębina, trzcinka.

2 KONKURENCJA: odgadywanie zabytków Polski i dopasowanie ich do odpowiednich miast
Uczniowie otrzymują tabelkę z nazwami miast. Na widocznym miejscu przygotować należy 5 zdjęć z zabytkami i numerami. Uczniowie muszą w tabelce wpisać poprawne cyfry.

|MALBORK | |
|WARSZAWA | |
|KRAKÓW | |
|GDAŃSK | |
|WROCŁAW | |

[pic][pic]

[pic][pic]

[pic]

3 KONKURENCJA: uczniowie otrzymuję mapę Polski i muszą na niej zaznaczyć województwa zachodnio-pomorskie, mazowieckie, śląskie, podlaskie oraz podkarpackie.

[pic]

4 KONKURENCJA : Dopasowanie fragmentów muzycznych z ich kompozytorami lub wykonawcami. Z płyty odtworzone zostały fragmenty poloneza Fryderyka Chopina, „Prząśniczka” Stanisława Moniuszki oraz fragmenty utworu Wojciecha Kilara. Zadaniem uczniów jest wpisanie numeru utworu w odpowiednim miejscu w tabelce.

| | | |
|WOJCIECH KILAR |FRYDERYK CHOPIN |STANISŁAW MONIUSZKO |
| | | |
| | | |

5 KONKURENCJA : Dopasowanie nazw potraw polskich z jego składnikami. Należy przygotować tyle kopii ile grup bierze udział w konkursie. Każda grupa otrzymuje rozcięte paski papieru z potrawami i ich składnikami. W ciągu 2 minut muszą dopasować je do siebie

| | |
|BIGOS |Kapusta kiszona, kapusta biała, mięso, kiełbasa, koncentrat |
| |pomidorowy, przyprawy |
|PIEROGI |Mąka, jajka, woda |
|ŻUREK |Zakwas, woda, ziemniaki, kiełbasa, czosnek, przyprawy |
|PLACKI ZIEMNIACZANE |Ziemniaki, jajko, przyprawy, mąka, cebula |
|NALEŚNIKI |Mąka, jajka, mleko, cukier |

Można oczywiście modyfikować te potrawy w zależności od regionu.

6 KONKURENCJA: odgadywanie słynnych polskich sportowców: należy przygotować karteczki z imionami i nazwiskami słynnych polskich sportowców. Jeden reprezentant z grupy musi za pomocą swoich gestów i swojego ciała zaprezentować danego sportowca, publiczność lub drużyna przeciwna musza odgadnąć o kogo chodzi.

JAKUB BŁASZCZYKOWSKI
AGNIESZKA RADWAŃSKA
BARTOSZ KUREK
ROBERT KUBICA
MARCIN GORTAT
JUSTYNA KOWALCZYK
KAMIL STOCH
MONIKA PYREK

7 KONKURENCJA: Kalambury – u nas to wychowawca danej klasy miał za zadanie pokazać lub opisać słowa związane z ...