Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
barbusia, 2012-07-21, ocena:
Pani Grażyno:),gratuluję pomysłu, może uda sie go wykorzystać w mojej, też małej szkole.Pozdrawiam Barbara Michalska
„DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI NA WESOŁO – KOCHAM SIĘ POLSKO”
Propozycja świętowania Dnia Niepodległości w inny, oryginalny pomysł. Uczniom najczęściej ten dzień kojarzy się z nudnymi apelami na sali gimnastycznej czy auli. Ja jednak mam inne, ciekawsze rozwiązanie., zaczerpnięte z telewizyjnego teleturnieju. Ze względu na to , iż pracuję w małej szkole, dlatego w konkursie wzięli udział przedstawiciele klas IV, V i VI. Pomysł ten można wykorzystać zarówno dla całej szkoły, jak i na godzinie wychowawczej tylko dla jednej klasy.
CELE GŁÓWNE:
• Poznanie wartości świąt narodowych
• Rozbudzanie narodowej tożsamości i patriotyzmu
• Ukazanie Polski jak pięknego zakątka Europy
Uczniowie wszystkich klas przygotowali z wychowawcami biało-czerwone kotyliony, które następnie przyczepili do swoich ubrań.
Klas IV, V i VI wzięły udział w konkursie „Kocham Cię Polsko”. Oto przebieg konkursu:
1 KONKURENCJA: Poszczególni uczniowie w grupach muszą przeliterować następujące słowa: pszczoła, Pszczyna, chrząszcz, rzeżucha, jarzębina, trzcinka.
2 KONKURENCJA: odgadywanie zabytków Polski i dopasowanie ich do odpowiednich miast
Uczniowie otrzymują tabelkę z nazwami miast. Na widocznym miejscu przygotować należy 5 zdjęć z zabytkami i numerami. Uczniowie muszą w tabelce wpisać poprawne cyfry.
|MALBORK | |
|WARSZAWA | |
|KRAKÓW | |
|GDAŃSK | |
|WROCŁAW | |
[pic][pic]
[pic][pic]
[pic]
3 KONKURENCJA: uczniowie otrzymuję mapę Polski i muszą na niej zaznaczyć województwa zachodnio-pomorskie, mazowieckie, śląskie, podlaskie oraz podkarpackie.
[pic]
4 KONKURENCJA : Dopasowanie fragmentów muzycznych z ich kompozytorami lub wykonawcami. Z płyty odtworzone zostały fragmenty poloneza Fryderyka Chopina, „Prząśniczka” Stanisława Moniuszki oraz fragmenty utworu Wojciecha Kilara. Zadaniem uczniów jest wpisanie numeru utworu w odpowiednim miejscu w tabelce.
| | | |
|WOJCIECH KILAR |FRYDERYK CHOPIN |STANISŁAW MONIUSZKO |
| | | |
| | | |
5 KONKURENCJA : Dopasowanie nazw potraw polskich z jego składnikami. Należy przygotować tyle kopii ile grup bierze udział w konkursie. Każda grupa otrzymuje rozcięte paski papieru z potrawami i ich składnikami. W ciągu 2 minut muszą dopasować je do siebie
| | |
|BIGOS |Kapusta kiszona, kapusta biała, mięso, kiełbasa, koncentrat |
| |pomidorowy, przyprawy |
|PIEROGI |Mąka, jajka, woda |
|ŻUREK |Zakwas, woda, ziemniaki, kiełbasa, czosnek, przyprawy |
|PLACKI ZIEMNIACZANE |Ziemniaki, jajko, przyprawy, mąka, cebula |
|NALEŚNIKI |Mąka, jajka, mleko, cukier |
Można oczywiście modyfikować te potrawy w zależności od regionu.
6 KONKURENCJA: odgadywanie słynnych polskich sportowców: należy przygotować karteczki z imionami i nazwiskami słynnych polskich sportowców. Jeden reprezentant z grupy musi za pomocą swoich gestów i swojego ciała zaprezentować danego sportowca, publiczność lub drużyna przeciwna musza odgadnąć o kogo chodzi.
JAKUB BŁASZCZYKOWSKI
AGNIESZKA RADWAŃSKA
BARTOSZ KUREK
ROBERT KUBICA
MARCIN GORTAT
JUSTYNA KOWALCZYK
KAMIL STOCH
MONIKA PYREK
7 KONKURENCJA: Kalambury – u nas to wychowawca danej klasy miał za zadanie pokazać lub opisać słowa związane z ...