Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT OTWARTYCH ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Temat: „Wielka podróż”- zajęcia integracyjno-ruchowe.
Grupa wiekowa: klasa I
Cele:
- zapoznanie dzieci z różnymi środkami lokomocji dawniej i dziś
- kształcenie wyobraźni i twórczego myślenia
- integracja grupy
- uwrażliwienie na potrzeby innych
- dzielenie się z innymi nauczycielami swoim doświadczeniem
Metody: zabawowa, drama, praktycznego działania, oglądowa
Formy: indywidualna, zespołowa, zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: karteczki z imionami dzieci, szarfy, kartki z ilustracjami walizki, kredki, fotografie różnych środków lokomocji, CD z muzyką dla dzieci, mapa Europy w obrazkach
Przebieg zajęć:
1. Powitanie „Ciuchcia”- w rytmie jadącego pociągu dzieci dołączają kolejno do nauczyciela, tworząc „pociąg” i podają swoje imiona („Jestem Ania, jestem Ania, jestem Tomek, jestem Tomek….)
2. Podanie tematu zajęć w formie zagadki:
„Jedziemy w nią, płyniemy, latamy
i najczęściej walizkę ze sobą zabieramy”
3. Pogadanka na temat „Czym ludzie podróżowali dawniej, a czym podróżują dzisiaj?”- oglądanie ilustracji i obrazkowej mapy Europy
4. Każde dziecko otrzymuje bilet jako „przepustkę” do zabawy w wielką podróż – dzieci piszą na biletach swoje imiona.
5. Stacja „Przyroda”: zabawa w kole, nauczyciel rzuca piłkę kolejno do każdego dziecka i podaje nazwę środowiska (woda, powietrze, łąka, pustynia, las, zagroda wiejska) - dzieci podają nazwę zwierzęcia, które w tym środowisku żyje (za każdą prawidłową odpowiedź nauczyciel „kasuje” bilet-wizytówkę)
6. Stacja „Miasto”: zabawa w zakupy w nowym mieście-osoba stojąca w środku koła pyta, co można kupić w sklepie, dziecko podaje dwie rzeczy, jeśli nie zna odpowiedzi - wchodzi do środka i zadaje pytanie.
7. Lecimy samolotem do ciepłych krajów – drama:
a) Zabawa „Krokodyl i rybki”
b) Znajdowanie przyjaciół – gdy gra muzyka, dzieci dobierają się w grupy wg poleceń
nauczyciela, gdy muzyka przestaje grać – zmiana polecenia:
- spływ kajakiem po rzece (szukamy 5 osób)
- jazda na rowerze (po 2 osoby)
- gramy w muzycznym zespole plemiennym (po 6 osób)
- gramy w piłkę z tubylcami (po 3 osoby)
8. Wycieczka: „Idziemy-stop”- chodzimy w rozsypce, na słowo „Stop” zatrzymujemy się
w pozycji, którą przyjmie osoba prowadząca (gdy ktoś się poruszy – siada obok)
9. „Pakowanie walizki”- płyniemy statkiem do ulubionego kraju, ale przed podróżą każdy musi spakować do walizki same przyjemne rzeczy dla kolegi/koleżanki z ławki (dzieci otrzymują kartki z narysowanym konturem walizki i wizytówką, wpisują swoje imię
i wymieniają się rysunkami z kolegą z ławki- rysują coś miłego dla siebie nawzajem, przekazują sobie walizki z życzeniami szczęśliwej podróży)
10. Podsumowanie: podliczenie znaków kasownika na biletach, pochwała i podziękowanie za udział w zajęciach. Ocena zajęć: dzieci rysują na odwrocie swojej wizytówki uśmiech - zajęcia podobały mi się lub ...