Dodaj publikację
Autor
Justyna Szalska
Data publikacji
2013-01-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja na 5 dni półkolonii zorganizowanych w szkole dla uczniów ze szkoły podstawowej. Różnorodne zajęcia - plastyczne, teatralne, sportowe. Program uwzględnia też wyjścia i wycieczki mające na celu poznanie najbliższej okolicy w ramach edukacji regionalnej, a także wyjazd do kina. 
 Pobierz (doc, 35,0 KB)

Podgląd treści


Program zimowiska : „To co piękne blisko nas- poznajemy tajemnice szkoły, miasta i regionu”.

Termin: ............ (5 dni)
Godziny: 9.00-15.00
Uczestnicy: uczniowie klas I-VI SP

Cele ogólne programu zimowiska :

Wyzwalanie aktywności twórczej dziecka.

• Kształtowanie nawyku bezpiecznego, zdrowego i aktywnego spędzania wolnego czasu.
• Integracja zespołu.
• Edukacja regionalna.

Cele szczegółowe:
• Kształtowanie sprawności fizycznej i umysłowej.
• Zagospodarowanie wolnego czasu dzieciom.
• Kształtowanie właściwych zachowań, nawyków i postaw.
• Zapoznanie uczniów z zabytkami i ciekawymi miejscami miasta i regionu.
• Wdrażanie do zdrowej rywalizacji sportowej.

Wzbogacanie słownictwa z języka angielskiego.

Rozwijanie umiejętności artystycznych.

Edukacja medialna (film).

Formy pracy:
• Gry i zabawy dydaktyczne.
• Pogadanki.
• Konkursy plastyczne i muzyczne.
• Wyjścia pozaszkolne, wycieczka.
• Praca z komputerem i w laboratorium językowym.
• Gry i zabawy sportowe.

Zajęcia teatralne.

Projekcje filmów.

Przewidywane efekty:

Uczeń:

• Współpracuje w grupie.
• Właściwie zagospodarowuje wolny czas.
• Preferuje aktywną formę wypoczynku.
• Zna zabytki i ciekawe miejsca swojego miasta i regionu.
• Jest sprawny fizycznie.

• Rozumie znaczenie uczciwej rywalizacji.
• Rozwija zainteresowania technikami komputerowymi, muzyczne, plastyczne oraz językowe.
• Dobrze i bezpiecznie czuje się w grupie rówieśniczej i w szkole.

• Rozwija swoje zdolności w toku różnorodnych zajęć.
• Aktywnie i chętnie podejmuje nowe zadania.
• Jest samodzielny na miarę własnych możliwości i umiejętności.
• Potrafi odpowiednio zachować się w sytuacji konfliktowej.
• Troszczy się o bezpieczeństwo własne i kolegów.
• Jest dobrym kolegą.
• Potrafi uszanować zdanie innych i zna zasady kultury osobistej.

Ewaluacja:
Po zrealizowaniu założeń programu uczniowie wypełniają ankietę, prezentują wypełnione dzienniczki z zimowiska, a także swoje prace plastyczne na forum szkoły (w formie wystawy czy gazetki). Uczniowie otrzymują za udział również dyplomy za udział w konkursach. Ponadto, zdjęcia oraz krótkie sprawozdanie z zimowiska zamieszczone zostanie na stronie internetowej szkoły.

PROGRAM ZIMOWISKA
Dzień 1.
9.00- lista obecności, przygotowanie do zajęć.
9.15- śniadanie
od 9.45– oficjalne rozpoczęcie zimowiska:
powitanie,
przedstawienie opiekunów i uczestników,
omówienie harmonogramu półkolonii,
- stworzenie wspólnego regulaminu bezpiecznego i kulturalnego spędzania czasu podczas zimowiska
- założenie „dzienniczków z zimowiska” ( zwykłe zeszyty 16 lub 32 kartkowe, w których uczniowie będą zapisywać codzienne wrażenia, notatki , ćwiczenia, rysunki itp.).

11.00 -12.30 Poznajemy najbliższą okolicę:
- wprowadzenie do tematu: krótka pogadanka na temat miasta i dzielnicy:
spacer po najbliższej okolicy; zwrócenie uwagi na otoczenie,
po powrocie dyskusja, zapiski w dzienniczkach, pokaz prezentacji multimedialnej na temat ciekawych miejsc w naszym mieście,
zajęcia językowe – dopasowywanie słówek polskich do ich angielskich odpowiedników (orientacja w mieście, nazwy sklepów, budynków).
ok. 12.40 przerwa obiadowa
po obiedzie (ok. 13.15) Odkrywamy tajemnice naszej szkoły:
wizyta w niedostępnych wcześniej miejscach np. sala multimedialna ...