Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Matusz
Data publikacji
2013-01-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
150

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja powtórzeniowa z ułamków dziesiętnych dla uczniów klasy 5.
 Pobierz (docx, 25,1 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ HOSPITACJI – rok szkolny 2011/2012

Katarzyna M. Va

(Imię i nazwisko nauczyciela) (Klasa)

22.02.2012 r.

(Data) Przedmiot – matematyka

Temat lekcji – Wiem czego nie wiem o ułamkach dziesiętnych.

Główne treści (umiejętności) przedmiotowe z Podstawy Programowej lub programu nauczania realizowane podczas zajęć (proszę określić poziom – podstawowy, czy też ponadpodstawowy):

Uczeń umie zamieniać ułamki dziesiętne na zwykłe (K-P)

Uczeń umie zamieniać ułamki zwykłe na dziesiętne poprzez rozszerzanie lub skracanie (P-R)

Uczeń potrafi stosować ułamki dziesiętne do zamiany jednostek (P)

Uczeń umie pamięciowo i pisemnie dodawać i odejmować ułamki dziesiętne (K-R)

Uczeń umie mnożyć i dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000, . . . (K-P)

Uczeń umie pamięciowo i pisemnie mnożyć i dzielić ułamki dziesiętne przez liczby naturalne (K-R)

Uczeń umie pamięciowo i pisemnie mnożyć i dzielić ułamki dziesiętne (K-R)

Standardy egzaminacyjne realizowane podczas zajęć:

2.2) a)

3.5) a)

3.9) b)

5.3) d), g)

Przykładowe zadania (ćwiczenia) wykonywane przez uczniów dotyczące realizacji standardów egzaminacyjnych:

2.2 a) - Odpowiadanie na pytania związane z ułamkami dziesiętnymi np.:

Co to jest ułamek dziesiętny? Podaje przykład.

W jaki sposób zamienia się ułamek dziesiętny na zwykły i odwrotnie? Podaje przykład,

W jaki sposób wykonuje się działania (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie) na ułamkach dziesiętnych? Podaje przykład.

3.5 a), 5.3 d), g) – Uczeń opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego dotyczącego wagi lub pieniędzy np.

- Za 4 zeszyty trzeba zapłacić 15 zł. Ile trzeba zapłacić za 5 takich zeszytów?

Rozw.: 15 : 4 = 3,75

3,75 ∙ 5 = 18,75 zł

- Kosz z jabłkami waży 2,9 kg, a kosz z gruszkami 3,1 kg. Ile kilogramów ważą same kosze, jeśli jabłka ważą 2,24 kg, a gruszki 2,44 kg?

Rozw.: 2,9 – 2,24 = 0,66 kg

3,1 – 2,44 = 0,66 kg

3.9 b) - Sprawdzanie wyników z warunkami zadania.

Cele lekcji:

Cel ogólny:

powtórzenie i ocenienie podstawowych umiejętności i wiadomości o ułamkach dziesiętnych

Cele szczegółowe (operacyjne):

Uczeń potrafi:

porównywać liczby dziesiętne

biegle wykonywać obliczenia rachunkowe

rozwiązywać zadania tekstowe

współdziałać w zespole

pracować na komputerze wykorzystując strony internetowe

Metody nauczania:

Ćwiczeniowa

Pogadanka

Interaktywna

Formy pracy:

Praca w grupach dwuosobowych;

Indywidualna;

Zbiorowa.

Planowane środki dydaktyczne:

Komputer - strona internetowa www.matzoo.pl

Karta pracy ucznia

Zadanie 1.

Połącz działania z odpowiednimi wynikami i odczytaj hasło, uwzględniając tylko prawidłowe połączenia.

C 13,2 + 0,58 + 43

S 0,06 ∙ 2,1

U 0,637 : 0,49

E 18 : 25

S 7 ...