Dodaj publikację
Autor
Sylwia Duśko
Data publikacji
2013-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
75

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Serduszkowe Święto, czyli Dzień Przyjaźni w Przedszkolu.
 Pobierz (doc, 106,5 KB)

Podgląd treści


„Serduszkowe Święto,
czyli
Dzień Przyjaźni w Przedszkolu”
[pic]
Scenariusz zajęć
w grupie 4 - latków

Opracowała : mgr Sylwia Duśko
nauczycielka Samorządowego Przedszkola nr 92 w Krakowie
1). Zaproszenie dzieci do „Krainy Przyjaźni”
Nauczycielka zaprasza wszystkie dzieci do Krainy Przyjaźni. Kraina Przyjaźni to takie miejsce, w którym wszyscy się bardzo lubią, wszyscy są dla siebie mili i życzliwi, nie kłócą się i nikt nikomu nie sprawia przykrości. Nauczycielka pyta dzieci czy chcą się wybrać razem z nią do Krainy Przyjaźni. Jeśli tak – to trzeba się to tego odpowiednio przygotować. Następnie rozdaje dzieciom opaski z emblematami serduszek oraz maluje im na policzkach czerwone serduszka.

2). Powitanie „Serduszkiem przyjaźni”
Utworzenie przez dzieci łańcucha przyjaźni i symboliczne przekazanie z rąk do rąk serduszka - symbolu przyjaźni, miłości i dobroci :
„Serduszko przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk.”

3). Zabawa ruchowa z wykorzystaniem pluszowego serca przy piosence ,,Mam serduszko” (na melodię piosenki ,,Mam chusteczkę”).

Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię, rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję.
A czerwone dziś serduszko Tobie podaruję !

4). Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Koledzy”
Tak się nudziłem, gdy byłem sam.
A teraz kilku kolegów mam.
Co dzień od rana czekam tej chwili,
gdy będą ze mną koledzy mili.
Wspólna zabawa zawsze się uda.
Już teraz nie wiem, co to jest nuda.
Dobrze nam razem, czy słońce czy deszcz.
Czy i ty z nami bawić się chcesz?
5). Rozmowa o życzliwości i koleżeństwie w grupie.
Nauczycielka mówi, że w przedszkolu dzieci powinny być dla siebie życzliwi i serdeczni, powinni bawić się razem, dzielić się zabawkami, itp. Pyta dzieci w jaki jeszcze inny sposób możemy być dla siebie uprzejmi. Następnie nauczycielka pyta :
• Co to znaczy że ktoś jest naszym kolegą / koleżanką ?
• Co to znaczy że ktoś jest naszym przyjacielem ?
• Jaki powinien być przyjaciel ?
• Czy przyjacielem może być chłopiec, czy dziewczynka?
• Co to znaczy że kogoś się kocha ?
• Jak okazujemy sobie miłość ?

6). Zabawa ruchowa „Czy możesz mnie przytulić ?”
Nauczycielka pyta dzieci, czy lubią gdy ktoś ich przytula. Tym samym uświadamia dzieciom magiczną siłę uścisku, dzięki któremu możemy sobie poprawić nastrój. Dlatego powinniśmy się przytula jak najczęściej. Następnie zaprasza dzieci do wspólnej zabawy. Dzieci tańczą swobodnie do muzyki. Kiedy muzyka cichnie, podchodzą do siebie i pytają „Czy możesz się do mnie przytulić ?”. Dzieci wymieniają się uściskami i tańczą dalej.

7). Zabawa plastyczna „Serduszko”
Sylwetę serca wyciętego z białego bristolu dzieci malują gąbką zamoczoną w czerwonej ...