Dodaj publikację
Autor
Agata Koptyńska-Małek
Data publikacji
2013-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
87

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W szkole XXI wieku uczniowie to młodzi naukowcy mający pasję odkrywcy i badacza, to ludzie stawiający pytania i próbujący na te pytania znaleźć odpowiedz. Odkrywanie, doświadczania i badania to klucze do poznania świata pięknego, świata niesamowitego, świata przyrody.
 Pobierz (doc, 59,5 KB)

Komentarze

markosik1, 2014-08-31

Sprawy bieżące, a nie sprawy bierzące!

Podgląd treści


PLAN PRACY
SZKOLNEGO NAUKOWEGO KOŁA PRZYRODNICZEGO
DROŻDZÓWKA Z PRZYRODĄ

Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę,
a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz.

Albert Einstein

Przyroda w swoim najszerszym znaczeniu oznacza, nic innego jak: wszechświat i jego rzeczywistość materialną. Przyroda jest właśnie jedyną nauką, która obejmuje, obok zjawisk fizycznych świata nieożywionego, życie i każde jego przejawy. Przyroda jest nauką wykorzystującą potężne narzędzie pracy, jakim jest matematyka. Przyroda jest królową, królową nauk i życia.

W szkole XXI wieku uczniowie to młodzi naukowcy mający pasję odkrywcy
i badacza, to ludzie stawiający pytania i próbujący na te pytania znaleźć  odpowiedz. Odkrywanie, doświadczania i badania to klucze do poznania świata pięknego, świata niesamowitego, świata przyrody.

Zajęcia w Kole pomagają zrozumieć: zjawiska przyrodnicze i biologiczne, prawa
z zakresu fizyki i chemii oraz interesujące fakty geograficzne. Każdy uczeń realizujący program koła wyposażony zostanie w wiedzę z zakresu przyrody. Nabyte umiejętności otworzą przed uczniami możliwość samorealizacji i pomogą w podniesieniu samooceny
a także zwiększą możliwość osiągania sukcesu.
Nabór do Koła odbywa się na zasadach dobrowolności przy uwzględnieniu zainteresowań uczniów. Forma i tematyka zajęć została dostosowana do potrzeb, możliwości
i oczekiwań młodzieży, dla której koło powstało. Wiedza przekazywana będzie
z wykorzystaniem nowoczesnych źródeł wiedzy i technologii. Obok źródeł pisanych na zajęciach korzystać będzie się z programów komputerowych, portali WWW, filmów i wielu innych pomocy multimedialnych.. Dodatkową formą, która podnosić będzie wartość kształcącą zajęć będą doświadczenia, eksperymenty i obserwacje. Uczniowie uczestnicząc
w zajęciach będą brali udział w projektach, akcjach, kampaniach i programach o tematyce przyrodniczo-ekologicznej. Ponadto uczestniczyć będą w zaplanowanych zgodnie
z harmonogramem zajęciach.
Cele
• Kształtowanie świadomości oraz kultury przyrodniczej i proekologicznej wśród uczniów, zgodnie z etyką opartą na właściwej hierarchii wartości, prawach człowieka
i przyrody.
• Rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą.
• Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
• Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.
• Rozwijanie rozumienia współzależności człowieka i środowiska.
• Rozbudzanie zainteresowań własnym regionem (Tarnowskie Góry) - jego historią, kulturą a w szczególności stanem środowiska.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za działania podejmowane najbliższym środowisku.
• Poznanie mechanizmów i skutków niepożądanych zmian w środowisku przyrodniczym.
• Promowanie postaw prozdrowotnych ze szczególnym zwróceniem uwagi
na zagrożenia wynikające ze stosowania używek przez ludzi oraz choroby spowodowane niewłaściwym odżywianiem się.
• Kształtowanie umiejętności wyboru sposobu wypoczynku w czasie obcowania
z przyrodą.
• Rozwijanie umiejętności obserwacji zjawisk przyrodniczych, wyciągania wniosków oraz opisywania ich.
• Wdrażanie do samodzielnego przeprowadzania doświadczeń.
• Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i prezentacji swoich prac i przemyśleń.
• Uczenie systematyczności, odpowiedzialności i dobrej organizacji pracy.
|l.p. |DATA |TEMATYKA |
|1 | |Spotkanie organizacyjne |
|2 | |SPRAWY BIERZĄCE ...