Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Małgorzata Kabała
Klasa: IB
Czas trwania zajęć: 45 minut
Temat: Dodawanie i odejmowanie na liczbach wymiernych.
I. Podstawa programowa:
2. Liczby wymierne (dodatnie i niedodatnie). Uczeń:
3) dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne.
II. Cele operacyjne:
Uczeń:
– wie, co to jest liczba wymierna;
– znajduje liczbę przeciwną do danej;
– porównuje dwie liczby wymierne;
– dodaje i odejmuje liczby wymierne;
– zna kolejność wykonywania działań;
– obliczy wartość prostego wyrażenia arytmetycznego w zbiorze liczb wymiernych;
– porównuje liczby wymierne.
III. Cele wychowawcze:
– rozumienie konieczności utrzymywania dyscypliny i respektowania określonych zasad przez wszystkich
– rozwijanie aktywnej postawy ucznia;
– wdrażanie do dokładności i estetyki;
– okazywanie wzajemnego szacunku;
– zauważanie braków w swoich umiejętnościach.
IV. Metody:
pogadanka, praca z tablicą interaktywną, praca indywidualna.
V. Środki dydaktyczne:
Tablica, podręcznik i ćwiczenia, tablica interaktywna.
VI. Tok lekcji:
1. Sprawy organizacyjne:
• Sprawdzenie obecności i zadania domowego.
2. Wprowadzenie do lekcji:
• Podanie celu lekcji
• Powtórzenie z uczniami podstawowych wiadomości z lekcji poprzednich.
• Wprowadzenie metody dodawania i odejmowania liczb wymiernych na osi liczbowej.
• Wprowadzenie reguły na opuszczanie nawiasów podczas dodawania i odejmowania.
• Wprowadzenie reguły sumy liczb przeciwnych.
• Rozwiazywanie zadań z wykorzystaniem osi liczbowej, gotówki, długu, temperatury dodatniej i ujemnej.
• Podsumowanie lekcji.