Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|I. Majowe święta narodowe. |Uczenie właściwej postawy wobec godła, |*Wprowadzenie do tematu – wysłuchanie piosenki „Tu wszędzie |
| |flagi oraz hymnu narodowego, |jest moja ojczyzna” oraz odczytanie wiersza: „To co |
| |kultywowanie szacunku dla symboli |najlepsze”. Wypowiedzi uczniów związane z treścią wiersza: |
| |narodowych, |czym dla każdego Polaka jest Polska? O czym każdy Polak musi |
| |zapoznanie ze świętami państwowymi |pamiętać?, Jakie znasz święta narodowe?, Jak Polacy powinni |
| |obchodzonymi w maju oraz ich znaczeniem |się do siebie nawzajem odnosić? |
| |dla Polaków, |*Rozmowa kierowana: co to jest ojczyzna, jakie znacie symbole|
| |uczenie szacunku dla odrębności |polskości, w jaki sposób dzieci od najmłodszych lat mogą |
| |narodowych (tradycje, kultura). |wspierać ojczyznę? Ułożenie z rozsypanki wyrazowej hasła: |
| | |„Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna”. |
| | |*Zapoznanie uczniów z „Legendą o Białym Orle”; analiza jej |
| | |treści poparta pytaniami: jakie imiona nosili trzej bracia, w|
| | |jakich kierunkach udali się w swej wędrówce, kto wg legendy |
| | |był założycielem Gniezna? Odszukanie fragmentu legendy |
| | |dotyczącego tego czym jest dla Polski znak Orła Białego. |
| | |*Swobodne wypowiedzi uczniów dotyczące uchwalenia Konstytucji|
| | |3 maja na podstawie reprodukcji obrazu Jana Matejki |
| | |„Konstytucja 3 maja”. Wysłuchanie piosenki „Mazurek 3 maja” w|
| | |celu wytworzenia odpowiedniego nastroju. |
| | |*Rozwiązywanie zagadek dotyczących polskich symboli |
| | |narodowych – praca w grupach. |
| | |*Demonstracja mapy Polski, wspólne zaznaczenie granic, |
| | |wskazanie stolicy oraz największych miast, rzek i gór. |
| | |Zwrócenie uwagi na kolory na mapie i ich znaczenie. |
| | |*Przypomnienie hymnu narodowego; odpowiedź na pytania: jaki |
| | |tytuł ma nasz hymn, kiedy można usłyszeć hymn państwowy, jak |
| | |należy się zachować gdy słyszy się hymn? |
| | |*Przypomnienie sylwetek sławnych Polaków ( M. |
| | |Curie-Skłodowska, Jan Paweł II). |
| | |*Zabawa ruchowa pt. .”Kwiaty rosną- kwiaty więdną”. |
| | |. |
|II. W zieleni łąka majowa...... |Kształtowanie umiejętności |*Wprowadzenie do tematu –rozwiązanie zagadki: „Zielona plama |
| |charakteryzowania łąki jako skupiska |w barwne punkciki, a nad nią śpiew skowronka. Tam wyruszamy |
| |różnorodnych roślin(niezapominajki, |zbierać kwiaty, bo to właśnie...”. Pogadanka nauczyciela nt. |
| |kaczeńce itp.) i siedliska różnych |gatunków roślin i zwierząt jakie można spotkać na łące. |
| |gatunków zwierząt, |Przypomnienie wiadomości o budowie rośliny na przykładzie |
| |kształtowanie kultury ekologicznej i |traw. Wspólne czytanie ciekawostek przyrodniczych. |
| |uświadomienie szkodliwości niektórych |*Kwiaty –praca w grupach. Zadaniem każdej grupy jest |
| |zachowań (np. wypalania traw, zrywania |wypisanie jak największej liczby kwiatów w przypisanym jej |
| |roślin, płoszenia zwierząt), |kolorze, np. żółte; żonkile, kaczeńce, stokrotki; białe: |
| |zapoznanie z historią Święta |przebiśniegi, zawilce, śnieżyczki; czerwone: tulipany, róże, |
| |Niezapominajki Polsce , jego celami oraz|maki; fioletowe: bzy, sasanki, krokusy, fiołki. |
| |osobą redaktora A. Zalewskiego |*Praca plastyczna „Łąka” –każda grupa otrzymuje na kartonie |
| |inicjatora święta. |barwne ...