Dodaj publikację
Autor
Justyna Szymańska
Data publikacji
2013-04-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
90

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test z historii dla I klasy gimnazjum.
 Pobierz (docx, 458,7 KB)

Podgląd treści

Imię i nazwisko………………………………..klasa I……..nr……..grupa……. Data………..

Test sprawdzający dla klasy I.

Imperium Rzymskie.

1.Forum Romanum to: 0–1 p.

A. największa świątynia w Rzymie

B. plac w centrum Rzymu

C. miejsce stacjonowania legionów

D. to plac, gdzie odbywały się wyścigi rydwanów

2. Mniej zamożna część społeczeństwa rzymskiego to: 0–1 p.

A. patrycjusze.

B. plebejusze.

C. heloci.

D. spartiaci.

3. Uzupełnij podany tekst. 0–3 p.

W I w. n.e. wybudowany został amfiteatr w Rzymie, nazywany……………………. . Mógł pomieścić na widowni ok……………………………osób. Jego faktyczna nazwa to……………………………………………………………… .

4. Przyporządkuj postaciom historycznym właściwą im dziedzinę lub wydarzenie z nimi związane, dopisując do litery cyfrę.

A…… Horacy 1.Podbił Galię 0-7 p.

B…… Justynian Wielki 2.wódz kartagiński

C…… Attyla 3.Podział Imperium Rzymskiego

D…… Hannibal 4.Tolerancja religijna dla chrześcijan

E…… Teodozjusz Wielki 5.Prześladowanie chrześcijan

F…… Dioklecjan 6.Kodeks prawa

G…… Konstantyn Wielki 7.”carpe diem”

8.Władca Hunów

5. Do podanych dat dopisz właściwe wydarzenia. 0–3 p.

313 r. n.e. – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 509 r. p.n.e. – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 392 r. n.e. – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

6. Rządy Oktawiana Augusta zakończyły w Rzymie okres : 0–1 p.

A. monarchii.

B. republiki.

C. demokracji.

D. tyranii.

7.Napisz o trzech ulubionych rozrywkach Rzymian. 0-6 p.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

8. Wyjaśnij, co znaczy powiedzenie: „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu”.0–1 p.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9. Wymień trzy przyczyny kryzysu republiki rzymskiej. 0–3 p.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

10. Przyporządkuj nazwom urzędów rzymskich odpowiednie opisy. 0–3 p.

konsul • • zbierał podatki i zarządzał finansami państwa

kwestor • • miał prawo veta

trybun ludowy • • dowodził armią

11. Oblicz, ile lat upłynęło (napisz daty poniższych wydarzeń): 0-4 p.

- od upadku Rzymu……………………………………………………………………………

- od bitwy pod Akcjum…………………………………………………………………………

12. Nanieś na mapę, wpisując cyfrę: 1.Kartagina, 2. Półwysep Iberyjski, 3.Italia, 4. Grecja, 5. Palestyna, 6. Wyspy Brytyjskie, 7. Tyber. 0-7 p.

Opracowała:

Justyna Szymańska

Nauczyciel historii

Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie