Dodaj publikację
Autor
Bożena Piguła
Data publikacji
2013-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
113

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz hospitacji diagnozującej, obowiązujący w mojej szkole oraz karta pracy przygotowana na lekcję matematyki w klasie 5 dotyczącą pól wielokątów.
 Pobierz (doc, 82,5 KB)

Podgląd treści


Arkusz hospitacji diagnozującej

Klasa: 5 szkoły podstawowej
Przedmiot: matematyka
Termin: 16.05.2012r.
Nauczyciel: mgr Bożena Piguła
Temat: Czy umiemy obliczać pola wielokątów? Podsumowanie wiadomości.

Odniesienie do podstawy programowej:
Uczeń:
- oblicza pola : kwadratu, prostokąta, równoległoboku, rombu, trapezu, trójkąta przedstawionych na rysunku oraz sytuacjach praktycznych
- stosuje jednostki pola: cm², m², km², mm², dm², ar, hektar
- czyta ze zrozumieniem prosty tekst zawierający informacje liczbowe
- dostrzega zależności między podanymi informacjami
- dzieli rozwiązanie zadania na etapy, stosując własne poprawne, wygodne dla niego strategie rozwiązania
- do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody

Cel ogólny: sprawdzenie umiejętności obliczania pól wielokątów (trójkątów i czworokątów)

Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna wzory na obliczanie pól poznanych wielokątów
- umie obliczać pola poznanych wielokątów
- obliczać pola figur jako sumy lub różnicy pól poznanych wielokątów
- zna jednostki pola i umie je stosować
- wykonuje działania na liczbach wymiernych

Uwaga: obliczanie pól wielokątów jest umiejętnością, która będzie potrzebna uczniowi w dalszych etapach edukacji matematycznej. Dlatego wybrano ten problem jako temat lekcji poddanej hospitacji diagnozującej.

KARTA PRACY KLASA 5A

1. Dopasuj wzory na pola do nazw figur

|TRÓJKĄT | |
|KWADRAT | |
|TRAPEZ | |
|PROSTOKĄT | |
|RÓWNOLEGŁOBOK | |
|ROMB | |
|P=a•b |A |
|P= a•h |B |
|P=a•h |C |
|P=a•a |D |
|P=e•f |E |
|P=(a+b)•h |F |

2. Długość boku kwadratu jest równa 8 cm, a prostokąt ma wymiary 9 cm x 7 cm. Która figura ma większe pole i o ile?

3. W każdej figurze poprowadź wysokość. Zmierz długości potrzebnych odcinków i oblicz pola figur.

4. Oblicz pole rombu o przekątnych 4 dm i 5 dm.

5.Rolnik podzielił swoje pole w kształcie prostokąta o wymiarach 150 m x 200 m na 10 jednakowych działek. Wyraź w arach powierzchnię każdej z tych działek .

6. W pokoju o wymiarach 5m na 5,2m wykładzina będzie wymieniona na panele. Z jednego opakowania, które kosztuje 29 zł, można ułożyć 1,3m2 paneli. Ile trzeba będzie zapłacić za panele?

7. Oblicz pole narysowanej figury.

[pic]