Dodaj publikację
Autor
Monika Matusik
Data publikacji
2013-05-06
Średnia ocena
2,00
Pobrań
51

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji na godzinę wychowawczą, Wos lub biologię. Przeznaczony dla uczniów gimnazjum lub szkoły średniej.
 Pobierz (docx, 12,2 KB)

Podgląd treści

Scenariusz godziny wychowawczej, biologii, WOS (2 godziny)

Tematyka: ekologia „Nasz ślad na Ziemi”

Poziom: starsze klasy szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoła średnia

Formy pracy: praca w grupach, burza mózgów, analiza tekstu, analiza danych, quiz

Pomoce dydaktyczne: artykuł z „Wiedzy i Życia” wyd. wrzesień 2003 ( 5 kserokopii), kartki, długopisy, ewentualnie kalkulatory

Przebieg zajęć:

Czynności administracyjne (uzupełnianie dziennika).

Zapisanie tematu na tablicy „Nasz ślad na Ziemi”.

Czym zajmuje się ekologia? – burza mózgów (zapisywanie skojarzeń na tablicy).

Część właściwa lekcji:

Nauczyciel dzieli uczniów na 5 grup (np. odliczanie do 5). Każda z nich dostaje kserokopię artykułu z miesięcznika „Wiedza i Życie” (załącznik). Ma 5 minut na zapoznanie się z jego treścią, po czym wybrana osoba krótko go referuje. Następnie przedstawiciele grup omawiają tygodniową dietę z wybranego kraju. Nauczyciel zapisuje na tablicy nazwę państwa i indeks ekologicznej stopy. Uczniowie podkreślają największe różnice w ilości spożywanych produktów.

Część podsumowująca:

Każdy z uczniów rozwiązuje ankietę, zapisuje i podsumowuje na kartce punkty. Chętni uczniowie omawiają swoje wyniki. Nauczyciel wylicza na tablicy średnią stopę ekologiczną klasy. Wspólnie zastanawiamy się, jak możemy żyć bardziej ekologicznie (burza mózgów).

Ewentualnie zadanie domowe: Napisz co możesz robić na co dzień, aby chronić środowisko.

Opracowała: Monika Matusik