Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Czy zawsze musimy wygrywać?
Cel główny;
-znajomość zasady fair-play,
-kształtowanie postawy rywalizacji bez przemocy.
Cele szczegółowe;
Uczeń potrafi:
-zdefiniować postawę fair- play,
-nazwać swoje emocje,
-rozróżniać emocje pozytywne i negatywne
Uczeń uczy się:
-funkcjonowania w grupie,
-współodczuwania,
-samokontroli,
-doceniać wartości samej „ zabawy dla zabawy”.
Metody pracy aktywizujące:
-burza mózgów
-dyskusja kierowana.
Forma pracy:
-grupowa
Przebieg zajęć:
Wychowawca zadaje pytania, w razie potrzeby pytania rozszerza, prosi o przykłady z życia, mediów lub sam je podaje.
Odpowiedzi dokładnie zapisuje na tablicy jeden z uczniów.
1.Na czym polega zasada fair-play?
2.Czy zawsze jest stosowana?
3.Kiedy nie jest? (jedną z odpowiedzi jest: „chęć wygrywania”)
4.Dlaczego lubimy wygrywać? Jakie emocje, myśli, słowa wywołuje wygrana?
5.Które z nich są pozytywne?
6.Które z nich są negatywne?
7.Czy przegrana kogoś budzi w nas szczególne emocje? (podpowiedzi:przyjaciela, reprezentacji
narodowej, bliskiej osoby, osoby nielubianej, osoby obcej). Jakie?
8.Jakie emocje budzi w nas nasza przegrana?
9.Czy wszystkie są negatywne?
10.Dlaczego wygrywanie jest dla nas ważne? (podpowiedź: wychowanie? kult zwycięzcy?)
11.Czy negatywne uczucia można przekształcić w pozytywne?
Na zakończenie sprawdzamy według zapisu na tablicy, których emocji (pozytywnych czy negatywnych) doświadczamy więcej podczas gier, zawodów, konkursów.
Ostatnie pytanie brzmi:
12.Czy warto brać udział w grach, konkursach, zawodach nawet wtedy, gdy wiemy, że nie jesteśmy najlepsi? Dlaczego?
Zajęcia kończymy hasłem: ZDROWA RYWALIZACJA TO DOBRA ZABAWA
Opracowała: Grażyna Kawka