Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji z matematyki
Klasa : IV
Przedmiot: matematyka
Nauczyciel : Anna Latoszek
Temat: Prostopadłościan i sześcian.
Cele operacyjne
Uczeń:
• wyróżnia prostopadłościany i sześciany spośród innych figur przestrzennych,
• poznaje terminologię dotyczącą figur przestrzennych
Forma pracy: praca indywidualna, zespołowa
Pomoce dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zestaw figur przestrzennych
(pudełka przyniesione przez uczniów oraz modele szkolne),
tablica interaktywna, projektor multimedialny
Przebieg lekcji:
1. Część nawiązująca:
← zapoznanie uczniów z tematyką i celami lekcji
← stawiam na biurku pudełko w kształcie prostopadłościanu i proszę uczniów o podniesienie przedmiotów, które mają podobny kształt
2. Część właściwa:
← metodą burzy mózgów zbieram informacje dotyczące odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czym różnią się wybrane figury przestrzenne od pozostałych?
2. Jakie są wspólne cechy tych figur przestrzennych?
← podaję nazwę omawianych figur przestrzennych i zapisuję na tablicy pierwszą część tematu lekcji
← uczniowie zapoznają się z rysunkiem w podręczniku, na którym użyto prawidłowej terminologii figur przestrzennych
← powtarzam zabawę z wyborem figury, ale tym razem wybieram sześcian i proszę uczniów o podniesienie podobnych przedmiotów
← uczniowie zastanawiają się nad cechami, które wyróżniają sześciany spośród innych prostopadłościanów, stosując już słowa: ściana, wierzchołek, krawędź
← podaję nazwę poznanego prostopadłościanu i zapisuję na tablicy drugą część tematu lekcji
← posługując się tablicą interaktywną, uczniowie wskazują wierzchołki, krawędzie i ściany prostopadłościanów
3. Podsumowanie:
← uczniowie podają przykłady przedmiotów w kształcie sześcianu i prostopadłościanu
← podsumowanie aktywności uczniów, oceny
4. Praca domowa:
← ćwiczenie 1 i 2 z zeszytu ćwiczeń str.41