Dodaj publikację
Autor
Anna Latoszek
Data publikacji
2013-05-20
Średnia ocena
5,00
Pobrań
416

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Badanie wyników klasa IV z matematyki.
 Pobierz (doc, 93,0 KB)

Podgląd treści


Imię i nazwisko ucznia: ………………………………………………

BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA Z MATEMATYKI KLASA 4

Zadanie. 1 Wybierz z tabelki dwie najkrótsze rzeki i oblicz łączną ich długość. Zapisz tę liczbę słowami.

|Rzeka |Długość rzeki |
|San | 443 km |
|Dunajec | 247 km |
|Pilica | 303 km |
|Bug | 772 km |

Słownie: ……………………………………………………………………………………

Zadanie. 2 Piorunochron został wynaleziony w 1752. Ile to lat temu?

Zadanie. 3 Oblicz sposobem pisemnym:

464 ∙ 31 =

4216 : 8 =

Zadanie. 4 Zaznacz na osi liczbowej : 150, 300, 25.

0 50

Zadanie. 5 Oblicz pamiętając o kolejności wykonywania działań:

28 – 20 : 4 + 7 ∙ 8 = ................................................................................

Wynik zapisz w systemie rzymskim…………………………………………….
Zadanie. 6 Ile to jest ? W miejsce kropek zapisz działanie i oblicz:

a) o 30 mniej od 120…………………………………………………………….

b) 5 razy więcej niż 13 …………………………………………………………..

c) cztery razy mniej niż 84 ………………………………………………………

d) o 120 więcej od 223 …………………………………………………………..

Zadanie. 7 Wskaż:
- parę kredek prostopadłych.........................................................................

- parę kredek równoległych............................................................................

5
2
1
3

6
4

8 7
Zadanie. 8
Korzystając z zamieszczonego obok zegara, uzupełnij tekst.

Za ……….. minut będzie godzina ………………… . Pociąg do
Świnoujścia odjeżdża o 7:09, a więc za…………. minut. Janek
wyszedł z domu o 6:32, czyli ………… minut przed odjazdem
pociągu.

Zadanie. 9 Film trwa 1 godzinę i 55 minut. Ile to minut?

Zadanie 10. Na parkingu stoją trzy samochody i pięć rowerów. Ile kół mają razem wszystkie pojazdy?

Zadanie 11.Narysuj dowolny kąt ostry i dowolny kąt rozwarty oraz podaj ich miary.

Zadanie dodatkowe
Punkty E, F, G, H leżą kolejno na jednej prostej. Jakiej długości są odcinki EF, FG, GH, jeżeli IEGI = 10cm, IFHI= 10cm, IEHI = 16cm.

Badanie wyników nauczania klasa IV
KARTOTEKA TESTU

|Nr zad |Czynność badana |Nr standd |Kryteria |Punktacja |
| | | |Uczeń: | |
|1 |Odczytuje dane z tabeli |1.4. |Wybiera dwie dobre rzeki ( 1 p ) |3p. |
| |Opisuje sytuację za pomocą wyrażeń |3.5. |Zapisuje dodawanie ( 1 p. ) | |
| |arytmetycznych | | | |
| |Wykonuje obliczenia |5.3. |Wykonuje poprawne obliczenia 1 | |
|2 |Opisuje sytuację w postaci wyrażenia |3.5. |Zapisuje odejmowanie ( 1p. ) |2p. |
| |arytmetycznego | | | |
| |Oblicza upływ czasu |3.1. |Wykonuje poprawne obliczenia1 | |
|3 |Wykonuje obliczenia |5.3. |Wykonuje poprawnie mnożenie |2p. |
| | | |(1p. przy drobnym błędzie rachunkowym) | |
| | | |Wykonuje poprawnie dzielenie (1p. przy | |
| | | |drobnym błędzie rachunkowym) |2p. |
|4 |Przedstawia liczby na osi liczbowej |2.4. |Prawidłowo zaznacza wszystkie | |
| | | |liczby | |
| | | |(1p. prawidłowo zaznaczy dwie liczby) |1p. |
|5 |Wykonuje obliczenia pamiętając o kolejności |5.5. | Stosuje kolejność wykonywania działań ( |2p. |
| |wykonywania działań | |1 p. ) | |
| | | |Zapisuje otrzymaną liczbę za pomocą cyfr | |
| | | |rzymskich ( 1 p. ) | |
| | | | | |
| | | | | |
|6 |Opisuje sytuację w postaci wyrażenia |3.5 |Zapisuje dane wyrażenie arytmetyczne ...