Dodaj publikację
Autor
Paweł Gadomski
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
66

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dnia sportu i dnia dziecka.
 Pobierz (docx, 23,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ SZKOLNEJ IMPREZY REKREACYJNO-SPORTOWEJ

DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DYLEWIE NA DZIEŃ 01.06.2012

OPRACOWANIE PAWEŁ GADOMSKI

CEL GŁÓWNY: Przygotowanie uczniów do dokonywania wyborów związanych z wszechstronnym uczestnictwem w kulturze fizycznej oraz własną sprawnością i zdrowiem.

CELE OGÓLNE:

1. Pogłębianie świadomego udziału w różnych formach aktywności sportowo-rekreacyjnej oraz we współzawodnictwie sportowym.

2. Wzmacnianie i utrwalenie zachowań prozdrowotnych.

3. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i kolegów.

4. Wzmacnianie oraz utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności i wydolności fizycznej

5. Przeciwdziałanie zjawiskom patologicznym poprzez rozbudzenie zainteresowań sportowych.

6. Kształtowanie nawyku rywalizacji „fair play” oraz kulturalnego kibicowania.

SPOSÓB PRZEPROWADZENIA IMPREZY:

Część I (godzina 9oo-10oo)

Przywitanie zebranych. Przedstawienie programu i zasad.

1. Każda klasa otrzymuje kartę obiegową (załącznik nr 4), na której odnotowane są uzyskane przez nią rezultaty, zgodnie z załączoną punktacją. Do każdej konkurencji klasa z wychowawcą wyznacza drużynę np.

5 osobową. ( Ilość osób w drużynie może ulec zmianie na poszczególne konkurencje).

2. Zawody zorganizowane są na boisku szkolnym lub hali sportowej w formie obwodu stacyjnego, wyścigu rzędów i quizu wiedzy o sporcie.

3. Uczniowie w dowolny sposób przemieszczają się od stacji do stacji, muszą przystąpić do każdej z prób.

4. Po zakończeniu obiegu stacji, kapitan drużyny lub wychowawca oddaje kartę obiegową do organizatora zawodów

5. Obsługą stacji zajmują się wyznaczeni nauczyciele.

6. Zawody sportowe przeprowadzone zostaną bez rozgraniczenia na kategorie dziewcząt i chłopców.

7. Podsumowanie wyników

8. Szczegółowe instrukcje w załączniku nr 1

Część II ( około 1030-1130)

4 Drużyny stawiają się na stworzone tory przeszkód gdzie odbędą się wyścigi . Nadzór nauczyciel w-fu oraz wychowawcy klas. Wyścig będzie podzielony na cztery etapy.

Podsumowanie wyników.

Szczegółowe instrukcje w załączniku nr 2

Przerwa śniadaniowa

Część III (około 12oo-13oo)

Drużynowy quiz wiedzy o sporcie ( załącznik nr 3). Uczniowie typują 2 przedstawicieli z każdej drużyny. Komisja losuje kolejność ustawienia drużyn a następnie przedstawiciele drużyn kolejno odpowiadają na pytania.

Podsumowanie, rozdanie dyplomów i nagród rzeczowych

ZAŁĄCZNIK 1

Szczegółowy rozkład części I

Stacja I SKOK W DAL Z MIEJSCA

Skok w dal z miejsca, rezultat mierzony stopami, zaokrąglij wynik (mniej niż pół stopy - w dół, więcej niż pół stopy - w górę.

Punkty

1

2

4

6

8

10

12

14

Ilość stóp

Poniżej 4

5

6

7

8

9

10

11

Uwaga! W każdej drużynie (klasie) ilość skoków musi być równa

Stacja II STRZAŁY NA BRAMKĘ

Uczeń wykonuje 3 strzały na bramkę z linii rzutów karnych, każdy zdobyty gol = 1punkt.

klasa IV z odległości 5 m,

klasa V z ...