Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
sz_bal, 2013-06-19, ocena:
zad. nr x/ podręcznik str. xxx zad. nr x/ podręcznik str. xxx po co to publikować? Strata czasu
mb834, 2013-06-19
czy ktoś skorzysta z tej pomocy?!
KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
Nazwisko i imię: Miękina Marzena-Depta
Data: 29.11.2011r. Klasa: VI Czas trwania zajęć: 45 min
Temat: Procentowe diagramy prostokątne i kołowe.
Wprowadzenie:
Przypomnienie i utrwalenie wiadomości o diagramach procentowych.
Cele ogólne:
Zapoznanie z diagramami procentowymi, kształtowanie umiejętności sporządzania, odczytywania oraz interpretacji informacji odczytywanych z diagramów procentowych.
Cele szczegółowe – operacyjne:
uczeń rozumie pojęcie procentu;
uczeń potrafi zamienić ułamek na procent i odwrotnie;
uczeń wie, że całość to 100%;
uczeń potrafi przeprowadzić ankietę;
uczeń potrafi posługiwać się kątomierzem;
uczeń rozpoznaje rodzaje diagramów;
uczeń potrafi odczytać i zinterpretować diagramy procentowe;
uczeń potrafi zaprojektować i narysować diagram procentowy;
uczeń zauważa, że wokół niego (w telewizji, w prasie....) króluje matematyka.
Metody nauczania:
problemowe (aktywizujące ucznia do myślenia);
praktyczne (ćwiczenia praktyczne);
dyskusja;
„Burza mózgów”.
Formy pracy:
praca samodzielna,
praca przy tablicy,
praca zbiorowa,
odpowiedź ustna.
Materiały i pomoce wykorzystane podczas lekcji:
zeszyt przedmiotowy;
podręcznik „Matematyka wokół nas";
karty pracy;
kredki, kolorowa kreda, kątomierz, ołówek, linijka.
Przebieg lekcji:
Sprawdzenie obecności.
Przypomnienie poprzedniej lekcji.
Podanie tematu lekcji. Uczniowie zapisują w zeszytach temat lekcji.
Nauczyciel pokazuje i omawia diagram kołowy, prostokątny, słupkowy.
Uczniowie otwierają książki na stronie 148 i 149 oraz 151 i 152– omówienie poszczególnych przykładów.
Rozwiązywanie zadań otwartych:
zadanie 1 podręcznik str. 150,
zadanie 2 podręcznik str. 150,
zadanie 3 podręcznik str. 150,
zadanie 2 podręcznik str. 153,
zadanie 3 podręcznik str. 153.
Podsumowanie lekcji – ocena pracy uczniów.
Zadanie domowe długoterminowe ( metoda projektu ):
odszukać w gazetach 2 diagramy procentowe i zinterpretować je;
karty pracy.
Opracowała: