Dodaj publikację
Autor
Arleta Majchrzak
Data publikacji
2013-07-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
301

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program koła teatralnego przeznaczony do realizacji w klasach IV-VI.
 Pobierz (doc, 76,0 KB)

Podgląd treści


„Wszelkie nauczanie jest najlepiej osiągane w formie rozrywki. Pozwólmy, aby dziecięca praca i nauka były rodzajem zabawy.”
Platon

PROGRAM PRACY KOŁA TEATRALNEGO

I. Cele wychowania i kształcenia.
1. Przygotowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w kulturze, bywania w teatrze i obcowania z prawdziwą sztuką.
2. Rozwijanie wrażliwości estetycznej.
3. Udział w życiu kulturalnym szkoły.
4. Odkrywanie wartości poprzez identyfikowanie się z bohaterami granych sztuk.
5. Rozbudzanie zainteresowań teatralnych uczniów.
6. Uczenie odpowiedzialności, rzetelności, dyscypliny, punktualności.
7. Wyrabianie cierpliwości, zaufania we własne siły i szacunku dla systematycznej pracy dającej efekty.
8. Rozwijanie twórczej inicjatywy i aktywności.
9. Umożliwianie samorealizacji i artystycznego wyżycia się.
10. Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy, techniki głośnego czytania oraz recytacji z odpowiednią artykulacją, akcentem, tempem, rytmem i intonacją.
11. Rozwijanie poczucia przynależności do grupy, budowanie więzi emocjonalnej, umiejętności pracy w zespole.
12. Propagowanie pięknej, poprawnej polszczyzny.
II. Procedury osiągania celów.
1. Przygotowanie spektaklu na podstawie tekstu z polskiej literatury dziecięcej.
2.  Udział w grach dramatycznych i ćwiczeniach dramowych w celu przełamania nieśmiałości wzbogacania wyobraźni, rozwijania pamięci, zrozumienia motywacji różnych zachowań i samodzielnej analizy utworu literackiego
3. Stosowanie technik teatralnych mających na celu rozwój emocjonalny dzieci, podnoszenie poczucia ich wartości, rozwój ekspresji i kontaktów społecznych w grupie.
4. Improwizowanie krótkich scenek.
5. Prezentowanie przygotowanych spektakli przed szkołą, rodzicami, itp.
6. Przygotowanie materiałów reklamujących przedstawienie: projektowanie afisza, programu teatralnego.
7. Wyjazdy do teatru.
III. Planowane osiągnięcia uczniów.
Uczeń:
potrafi praktycznie zastosować zdobyte umiejętności poprzez udział w przygotowaniu przedstawienia       
rozumie wartości tkwiące w literaturze dla dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości autorów polskich,
rozwija swoją ogólną sprawność językową przez zapamiętywanie określonych związków frazeologicznych i struktur gramatycznych oraz
doskonali swoją pamięć, uwagę i koncentrację,
potrafi przekazywać informacje z uwzględnieniem odpowiedniego tempa wypowiedzi oraz poprawnej intonacji, barwy i siły głosu,
rozwija swoja wyobraźnię plastyczną, muzyczną i ma możliwości przejawiania aktywności twórczej poprzez projektowanie rekwizytów, dekoracji itp.,
stosuje aktorskie środki wyrazu takie jak,: głos, mimikę, ruch, charakteryzacja, kostium,
rozwija swoją twórczą inicjatywę i aktywność,
posługuje się piękną poprawną polszczyzną,
rozwija swoje uzdolnienia literackie przez próby samodzielnego pisania wierszy i scenariuszy przedstawień.
czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym szkoły i środowiska,
nabiera pewności siebie, staje się bardziej otwarty, spontaniczny, nie wstydzi się okazywania uczuć,
odczuwa radość z tego, że sprawia przyjemność innym i wywołuje uśmiech na twarzy odbiorców,
uczy się odczuwać wartość podziękowania za własny trud,
chętnie współpracuje z innymi, zna zasady takiej współpracy,
ma poczucie indywidualnej i zbiorowej odpowiedzialności za realizację powierzonych zadań,
ma możliwość ...