Dodaj publikację
Autor
Joanna Kosek
Data publikacji
2013-09-09
Średnia ocena
5,00
Pobrań
806

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan zajęć koła czytelniczego dla klas I-III szkoły podstawowe. Sprawdzony.
 Pobierz (doc, 58,5 KB)

Komentarze

Bena Bena, 2019-09-07, ocena:

Bardzo dobry, przejrzysty.

Podgląd treści

Zespół Szkół im. Jana Pawła II

w Łętowni

KOŁO CZYTELNICZE

PROWADZĄCA: Joanna Kosek

Współcześnie duży nacisk kładzie się na czytanie książek dzieciom. Między innymi dzięki akcji „Cała Polska czyta dzieciom” uświadamiamy sobie jak dużą rolę w kształtowaniu młodego pokolenia może odgrywać literatura. Program koła czytelniczego został stworzony z myślą o najmłodszych uczniach. Jego celem jest nie tylko oswajanie dziecka z książką i czytaniem, ale również zaznajomienie z dziedzictwem kulturowym opartym o proces tworzenia literatury. Stąd też pomysł na przyswojenie dzieciom wiedzy o powstawaniu książki, dziejach pisma i druku czy też nowoczesnych e-bookach. Zajęcia dla najmłodszych muszą mieć interesującą formułę, dlatego tez zostaną wzbogacone o pokazy multimedialne, projekcje filmowe itp.

OGÓLNE CELE PROGRAMU:

- poszerzenie wiedzy dziecka, pobudzanie funkcji poznawczych,

- wywołanie przyjemnych skojarzeń związanych z procesem czytania,

- zaspokojenie potrzeb akceptacji, bycia zauważonym; doznanie przeżycia sukcesu i podniesienie własnej wartości,

- przygotowanie uczniów do roli czytelnika,

- budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych,

- bogacenie słownictwa dziecka,

- wiązanie treści lektury z formami ekspresji / plastyczną, ruchową,/,

- kształcenie wrażliwości uczniów,

- rozwijanie fantazji, pobudzanie do aktywności, odkrywania nowych rzeczy.

DZIAŁANIA

|dział |Lp |temat |treści |uwagi |
|Poznajmy się! |1 |Witajcie w bibliotece! |-zapoznanie z uczestnikami koła, | |
| | | |-gry i zabawy integrujące grupę. | |
| |1 |Czym będziemy się zajmować na zajęciach koła czytelniczego? |-wspólne planowanie działań, |-plakat |
| | | |-ustalanie zasad, których będziemy przestrzegać podczas| |
| | | |zajęć, |-rozsypanka |
| | | |-oglądanie księgozbioru biblioteki. | |
|Lubię książki! |1 |Moja pierwsza książka. |-rozmowa na temat pierwszej książki, | |
| | | |-wykonywanie ilustracji wspomnieniowej (związanej z | |
| | | |pierwszą przeczytaną książką) | |
| | | |-próba odgadnięcia tytułu książki na podstawie |ilustracje |
| | | |ilustracji wykonanych przez kolegów. | |
| |1 |Moja ulubiona książka. |-prezentowanie książek przyniesionych przez uczniów | |
| | | |(treść, kto mi ją podarował, itp.) | |
| | | |-oglądanie różnorodnych wydawnictw z biblioteki | |
| | | |szkolnej. | |
| |2 |Skąd biorą się książki? |-pogadanka na temat skąd biorą się książki, | |
| | | |-odczytanie wiersza „Drukarz” W. | |
| | | |Ścisłowsliego, | |
| | | |-wyjaśnienie niezrozumiałych słów. | |
| | | |-prezentacja multimedialna „Droga książki od pisarza | |
| | | |do czytelnika. | |
| | | |Układanie „Drogi książki” z rozsypani. | |
| | | | | |
| | | | |-prezentacaj |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |-rozsypanka |
|Jestem twórcą ! 1 |1 |Pomysł na książkę. |- rozmowa o wyborze tematu naszej pierwszej książki. | |
| | | |-omówienie kolejnych etapów tworzenia książki | |
| |2 |Jestem ilustratorem! |-przygotowanie portretu mamy w różnych technikach |-karty pracy |
| | | |plastycznych | |
| |1 |Jestem redaktorem! |- wybór tekstu do swojej książki, |-wiersze o mamie |
| | | |-opracowanie plastyczne tekstu. | |
| |2 |Jestem introligatorem! |- wykonanie okładek dla książki z użyciem różnorodnych | |
| | | |technik. | |
| |1 |Jestem wydawcą! |-„złożenie książki”, zabezpieczenie w foliowymi | |
| | | |koszulkami, dekoracyjne połączenie stron, | |
| | | |-prezentacja prac. | |
|Lubię czytać! |1 |W zaczarowanym świecie baśni! |- rozmowa na temat baśni, | |
| | | |-prezentacja baśni znajdujących się w bibliotece. | |
| | | |-informacja o najbardziej znanych autorach baśni | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |-prezentacja multimedialna |
|Baśnie Andersena |1 |Prawdziwych przyjaciół ...