Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY ŚWIETLICY
|Miesiąc |Tematy i zadania |
| |Poznajmy się. |
|WRZESIEŃ |integracja zespołu świetlicowego, organizacja pracy, poznanie praw i obowiązków ucznia świetlicy szkolnej, zapoznanie z |
| |zasadami bezpieczeństwa i regulaminem świetlicy. |
| |Wakacyjne wspomnienia. |
| |swobodne wypowiedzi uczniów na temat wakacji, wakacyjne pamiątki, malowanie farbami lub pastelami krajobrazów |
| |zapamiętanych z wakacji, gry i zabawy na powietrzu. |
| |Przestrzegamy zasad ruchu drogowego. |
| |przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się pieszego na drodze, jak bezpiecznie przejść przez jezdnię (prezentacja w|
| |terenie), uwrażliwienie uczniów na niebezpieczne miejsca dla poruszających się po jezdni. |
| |Sprzątanie świata. |
| |wyrabianie nawyków dbania o środowisko naturalne, zbieranie i segregacja śmieci. |
| |Pożegnanie lata. |
| |- moje letnie przygody, swobodne wypowiedzi uczniów na temat minionego lata, kształtowanie umiejętności prezentacji |
| |swoich myśli w „sztuce”, wyrabianie zdolności manualnych. |
| | |
| |* zajęcia stałe |
| |Jesienne zmiany w przyrodzie. |
|PAŹDZIERNIK |pogadanka na temat właściwego zachowania się podczas wycieczek i zajęć w terenie, poznanie nazw pospolicie występujących|
| |drzew liściastych i iglastych, komponowanie jesiennych bukietów z liści, wycieczka do lasu, rozmowa na temat zmian |
| |zachodzących w przyrodzie. |
| |Poznajemy różne zawody. Święto Komisji Edukacji Narodowej. |
| |rozwijanie szacunku wobec osób pracujących dla dobra dzieci, kształtowanie nawyków grzecznościowych, wykonywanie laurek |
| |dla nauczycieli. |
| |Dary jesieni – ogrodu, lasu i sadu. |
| |rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennego krajobrazu, ukazywanie możliwości wykorzystania materiału przyrodniczego, |
| |kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania darów jesieni, wiersze o tematyce jesiennej, wspólne zabawy |
| |dramowe. |
| |Koleżeństwo a przyjaźń. |
| |- utrwalenie pojęć: czym jest koleżeństwo a na czym polega przyjaźń, kształtowanie umiejętności pracy w grupie, |
| |rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się wobec rówieśników, praca plastyczna „Mój przyjaciel”. |
| | |
| |* zajęcia stałe |
| |Pamiętamy o tych, którzy odeszli. |
|LISTOPAD |- budzenie szacunku dla ludzi którzy już odeszli, przypomnienie właściwego zachowania się w miejscach |
| |wiecznego spoczynku, kształcenie umiejętności swobodnej wypowiedzi. |
| |zajęcia plastyczne: wykonywanie lampionów i wieńców z papieru techniką origami. |
| |Narodowe Święto Niepodległości. |
| |poznanie i poszanowanie symboli narodowych, przybliżenie postaci bohaterów, którzy walczyli o wyzwolenie Polski, |
| |udział w uroczystości szkolnej z okazji Narodowego Święta Niepodległości, przybliżenie uczniom symboli barw narodowych i|
| |sztandaru szkolnego. |
| |W zdrowym ciele zdrowy duch. |
| |pamiętamy o zdrowym odżywianiu się jesienią, witaminy z owoców i warzyw, sposoby przechowywania owoców i warzyw, rozmowa|
| |nt. jaki wpływ ma pogoda na ubiór i zdrowie. |
|Miesiąc |Tematy i zadania |
| |Ptasie odloty. |
|LISTOPAD |układanie i rozwiązywanie krzyżówek o ptakach, odwiedzenie biblioteki szkolnej – wyszukiwanie informacji o ptakach w |
| |encyklopedii, oglądanie książek przyrodniczych, albumów, wykonanie papierowej składanki ptaka, rozmowa z dziećmi w jaki |
| |sposób należy pomagać ptakom, które zimują w kraju. |
| |Obrzędu polskie – andrzejki. |
| |poznanie zwyczajów andrzejkowych, umiejętność kultywowania tradycji, wdrażanie do wspólnej wesołej zabawy. |
| | |
| |* zajęcia stałe |
| |Moja ...