Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
K O N S P E K T Z A J Ę Ć
|Nauczyciel: |Micińska Jolanta |
|Przedmiot: |matematyka |
|Klasa: |IV B |
|Data: |20.09.2013 r. |
|Temat: |Kwadraty i sześciany liczb |
|Czas: |12:45 – 13:30 |
|Miejsce zajęć: |sala nr 4 |
|CELE |
|Po zakończonych zajęciach uczeń powinien: znać pojęcie drugiej i trzeciej potęgi liczby |
|POZIOM |KATEGORIA |CELE |
| | |FORMUŁOWANE |FORMUŁOWANE |
| | |W JĘZYKU NAUCZYCIELA |W JĘZYKU UCZNIA |
|WIADOMOŚCI|A |Uczeń powinien |Poziom |- zapis potęgi |jak zapisać potęgę, co to jest potęga II |
| | |p a m i ę t a ć: |wymagań P |- pojęcie potęgi II i III stopnia |i III stopnia |
| | | |Poziom | | |
| | | |wymagań PP | | |
| |B |Uczeń powinien |Poziom wymagań|- pojęcie sumy i iloczynu | |
| | |r o z u m i e ć: |P | |jaki jest związek potęgi z iloczynem |
| | | |Poziom wymagań|- związek potęgi z iloczynem | |
| | | |PP | | |
|UMIEJĘTNOŚ|C |Uczeń powinien |Poziom wymagań|- stosować tabliczkę mnożenia |obliczać kwadraty i sześciany liczb |
|CI | |w sytuacjach |P | | |
| | |t y p o w y c h: | | | |
| | | |Poziom |- obliczać kwadraty i sześciany liczb | |
| | | |wymagań PP | | |
| |D |Uczeń powinien |Poziom | |rozwiązać zadanie tekstowe dotyczące |
| | |w sytuacjach |wymagań P | |potęg |
| | |p r o b l e m o w y c h: | | | |
| | | |Poziom |- rozwiązywać zadania tekstowe dotyczące potęg | |
| | | |wymagań PP | | |
|OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE: |
|NaCoBeZU – doraźne |- prawidłowy zapis potęgi |
|NaCoBeZU – stałe |- przejrzystość zapisu na tablicy i w zeszycie |
| |- poprawność języka matematycznego |
|REALIZOWANE |5.5.a |
|STANDARDY | |
|WYMAGAŃ | |
|EGZAMINACYJNYCH | |
|REALIZOWANE | |
|ŚCIEŻKI | |
|EDUKACYJNE | |
|Metody |Aktywizująca |
|nauczania: |ćwiczenia |
| |pokaz |
|Środki |Podręcznik |
|dydaktyczne: |zbiór zadań |
| |karta pracy na pracę domową |
|Przebieg |Czynności organizacyjno – porządkowe |
|zajęć: |Sprawdzenie pracy domowej |
| |Zapisanie i przedstawienie tematu lekcji: |
| | |
| |Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej w postaci potęgi |
| | |
| |5∙5=52=25 |
| | |
| |Czytamy: - druga potęga liczby 5 lub |
| |- pięć do potęgi drugiej lub |
| |- kwadrat liczby 5 lub |
| |- pięć do kwadratu |
| | |
| |2∙2∙2=23=8 |
| | |
| |Czytamy: - trzecia potęga liczby 2 lub |
| |- dwa do potęgi trzeciej lub |
| |- sześcian liczby 2 lub |
| |- dwa do sześcianu |
| | |
| |Zapis ogólny potęgi: an, gdzie a – podstawa potęgi, n – wykładnik potęgi. |
| | |
| |4) Rozwiązywanie zadań: zad. 1 str. 27 podr., zad. 49, 50 i 51 str. 12 zbiór. |
| |5) Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej: wykonaj kartę pracy ucznia |
|Literatura |„Matematyka 4 książka dla nauczyciela” praca zbiorowa GWO 2008 |
|wykorzystana | |
|do | |
|przygotowania | |
|zajęć: | |
Opracowanie wzoru konspektu: ZESPÓŁ HUMANISTYCZNY RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PIECKACH
Piecki, dn. 20 września 2013 r. Podpis nauczyciela: ................................