Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ilona Trybuła
Obniżona percepcja wzrokowa ,,Jak spędzam czas wolny’’ - Scenariusz zajęć świetlicowych
Temat: OBNIŻONA PERCEPCJA WZROKOWA ,,Jak spędzam czas wolny’’
Cele:
❖ stymulowanie i pobudzanie wszechstronnego rozwoju ucznia,
❖ rozwijanie koordynacji wzrokowej,
❖ doskonalenie percepcji wzrokowej,
❖ pobudzanie wyobraźni ,
❖ stymulacja słuchowa,
❖ ćwiczenie rozpoznawania kolorów i kształtów,
❖ ćwiczenie spostrzegawczości,
❖ kształtowanie umiejętności dopasowania.
Metody pracy:
❖ oglądowa,
❖ praktycznego działania,
❖ zabawowa.
Forma pracy:
❖ indywidualna.
Środki dydaktyczne:
❖ karty pracy z wizerunkiem placu zabaw
❖ figury geometryczne z papieru
❖ kredki
❖ karty pracy z dwoma obrazkami różniącymi się 10 elementami
❖ pisaki
❖ karty pracy- odnajdywanie szczegółów
❖ kartoniki papierowe z wyrazami
❖ puzzle
❖ 15 przedmiotów( różnego rodzaju)
❖ Karty pracy z niewyraźnie narysowaną postacią i podzielonymi obszarami wg figur geometrycznych
❖ magnesy
Przebieg zajęć:
1) Przywitanie z dziećmi, zapoznanie ich z tematem zajęć.
2) Plac zabaw
- dzieci otrzymują karty pracy z wizerunkiem placu zabaw utworzonego z figur geometrycznych oraz rozsypankę z zasobem tych samych elementów, ich zadaniem jest ułożenie placu zabaw na wzór obrazka.
3) Wyszukiwanie różnic
- dzieci otrzymują karty pracy z dwoma obrazkami różniącymi się 10 szczegółami, ich zadaniem jest odnalezienie tych elementów i zakreślenie ich ; po wykonaniu zadania każde dziecko wymienia kolejno dwie różnice w obrazkach.
4) Układanka wyrazowa
- dzieci otrzymują 5 zestawów kartoników z wyrazami, ich zadaniem jest ułożenie zdania wg wzoru podanego przez nauczyciela.
5) Odnajdywanie zwierzątek i rzeczy
- dzieci otrzymują karty pracy z obrazkiem, w który wpasowane są elementy widniejące pod nim( pomalowane różnymi kolorami ) , zadaniem dzieci jest odnalezienie szczegółów na obrazku i pokolorowanie ich na odpowiedni kolor wg wzoru.
6) Narysuj tak samo i w tej samej kolejności
- dzieci otrzymują karty pracy z wzorem, który mają powielić.
7) Puzle
- dzieci otrzymują rozsypankę, z której mają ułożyć obrazek wg podanego przez nauczyciela wzoru.
8) Łączenie w pary
- każde dziecko otrzymuje 3 przedmioty i 3 kartoniki z odpowiadającymi im wyrazami; zadaniem dzieci jest połączenie w odpowiednie pary przedmiotów i wyrazów.
9) Ukryte postacie, (zaznaczenie konturów, wypełnienie)
- każde dziecko otrzymuje kartę pracy z jedną niewyraźnie narysowaną postacią z bajki; w środku znajdują się figury geometryczne; zadaniem dzieci jest poprawienie konturów pisakiem, a wewnątrz pokolorowanie jej kredką wg wzoru.
10) Zakończenie.