Dodaj publikację
Autor
Ewelina Jędrzejewska
Data publikacji
2013-12-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
165

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan koła taneczno-ruchowego dla klasy II-III Szkoły Podstawowej.
 Pobierz (doc, 59,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY

KOŁA TANECZNO- RUCHOWEGO

DLA KLASY II- III

SZKOŁY PODSTAWOWEJ

NA ROK SZKOLNY 2013/2014

„ Taniec nie tylko bawi, ale daje pożytek, kształci i uczy. Oswaja nas z widokiem pięknych form i roztacza przed nami świat czarujących dźwięków, łączy harmonijne piękno duchowe i piękno cielesne. W ten sposób rozwija i kształci smak. ”

Opracowała
mgr Ewelina Jędrzejewska
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Plan pracy przeznaczony jest do realizacji w klasie II i III edukacji wczesnoszkolnej na zajęciach kółka taneczno-ruchowego. Zawiera elementy edukacji muzycznej i motoryczno-zdrowotnej. Realizacja planu pozwoli rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, rozwinąć pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstwa ruchów w powiązaniu z muzyką. Ćwiczenia rytmiczno-ruchowe mają przyczynić się do wykształcenia u dzieci dyscypliny, koncentracji, przystosowania się do pracy w zespole oraz wpłynąć korzystnie na rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Uczniowie poznają i utrwalą tańce narodowe i regionalne. Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu przez 45 minut.

1. Cele ogólne:

□ nabycie przez uczniów umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach,
□ kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych i sprawności psychoruchowych,
□ kształtowanie i rozwijanie słuchu muzycznego stosownie do możliwości ucznia,
□ rozwijanie zdolności motorycznych: szybkości, zwinności, skoczności i wytrzymałości,
□ doskonalenie i rozwijanie nawyków ruchowych,
□ kształtowanie poczucia rytmu i zróżnicowania intonacyjnego,
□ wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej oraz ruchowej,
□ wyrabianie umiejętności koncentracji uwagi,
□ wdrażanie do kulturalnego zachowania się i przestrzegania form obowiązujących w tańcu,
□ wyrabianie umiejętności współpracy w zespole i szybkiego wykonywania poleceń,
□ rozwijanie umiejętności tanecznych,
□ kształtowanie aktywności ruchowej z wyeksponowaniem inwencji twórczej.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
□ zna tańce regionalne i narodowe,
□ odtwarza kroki i figury, które składają się na wybrany taniec,
□ poznaje układy taneczne i potrafi je realizować,
□ potrafi tańczyć w takt muzyki,
□ ma wyrobione poczucie rytmu, słuchu, płynności ruchów,
□ potrafi pokonać nieśmiałość i tremę podczas prezentowania się na scenie,
□ współpracuje w zespole,
□ wykonuje polecenia,
□ nabiera ogłady towarzyskiej i kultury zachowania,
□ rozwija koordynację i sprawności ruchową,
□ zaspokaja naturalną potrzebę ruchu.

2. Metody pracy:

□ metody aktywne
□ ćwiczenia praktycznego
□ metody asymilacji wiedzy
□ metody twórcze
□ metody nauczania ruchu

3. Formy pracy:

□ grupowa
□ indywidualna

4. Środki dydaktyczne:

□ płyty z muzyką, magnetofon
□ balony
□ wstążki

5. Materiał nauczania

Ruch przy muzyce :
- wprowadzenie elementów ruchowych do słuchanej muzyki
- swobodna interpretacja ruchowa piosenek
- ćwiczenia rozluźniające napięcie mięśniowe
- wprowadzenie elementów aerobiku
- odtwarzanie różnorodnych wzorów rytmicznych, ułatwiających prawidłowe
reagowanie ruchem ciała na zmiany w muzyce.

Ćwiczenia uwrażliwiające na różne elementy muzyki :
- dynamiczne – uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie
ruchem ...