Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY
KOŁA TANECZNO- RUCHOWEGO
DLA KLASY II- III
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
NA ROK SZKOLNY 2013/2014
„ Taniec nie tylko bawi, ale daje pożytek, kształci i uczy. Oswaja nas z widokiem pięknych form i roztacza przed nami świat czarujących dźwięków, łączy harmonijne piękno duchowe i piękno cielesne. W ten sposób rozwija i kształci smak. ”
Opracowała
mgr Ewelina Jędrzejewska
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Plan pracy przeznaczony jest do realizacji w klasie II i III edukacji wczesnoszkolnej na zajęciach kółka taneczno-ruchowego. Zawiera elementy edukacji muzycznej i motoryczno-zdrowotnej. Realizacja planu pozwoli rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, rozwinąć pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstwa ruchów w powiązaniu z muzyką. Ćwiczenia rytmiczno-ruchowe mają przyczynić się do wykształcenia u dzieci dyscypliny, koncentracji, przystosowania się do pracy w zespole oraz wpłynąć korzystnie na rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Uczniowie poznają i utrwalą tańce narodowe i regionalne. Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu przez 45 minut.
1. Cele ogólne:
□ nabycie przez uczniów umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach,
□ kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych i sprawności psychoruchowych,
□ kształtowanie i rozwijanie słuchu muzycznego stosownie do możliwości ucznia,
□ rozwijanie zdolności motorycznych: szybkości, zwinności, skoczności i wytrzymałości,
□ doskonalenie i rozwijanie nawyków ruchowych,
□ kształtowanie poczucia rytmu i zróżnicowania intonacyjnego,
□ wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej oraz ruchowej,
□ wyrabianie umiejętności koncentracji uwagi,
□ wdrażanie do kulturalnego zachowania się i przestrzegania form obowiązujących w tańcu,
□ wyrabianie umiejętności współpracy w zespole i szybkiego wykonywania poleceń,
□ rozwijanie umiejętności tanecznych,
□ kształtowanie aktywności ruchowej z wyeksponowaniem inwencji twórczej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
□ zna tańce regionalne i narodowe,
□ odtwarza kroki i figury, które składają się na wybrany taniec,
□ poznaje układy taneczne i potrafi je realizować,
□ potrafi tańczyć w takt muzyki,
□ ma wyrobione poczucie rytmu, słuchu, płynności ruchów,
□ potrafi pokonać nieśmiałość i tremę podczas prezentowania się na scenie,
□ współpracuje w zespole,
□ wykonuje polecenia,
□ nabiera ogłady towarzyskiej i kultury zachowania,
□ rozwija koordynację i sprawności ruchową,
□ zaspokaja naturalną potrzebę ruchu.
2. Metody pracy:
□ metody aktywne
□ ćwiczenia praktycznego
□ metody asymilacji wiedzy
□ metody twórcze
□ metody nauczania ruchu
3. Formy pracy:
□ grupowa
□ indywidualna
4. Środki dydaktyczne:
□ płyty z muzyką, magnetofon
□ balony
□ wstążki
5. Materiał nauczania
Ruch przy muzyce :
- wprowadzenie elementów ruchowych do słuchanej muzyki
- swobodna interpretacja ruchowa piosenek
- ćwiczenia rozluźniające napięcie mięśniowe
- wprowadzenie elementów aerobiku
- odtwarzanie różnorodnych wzorów rytmicznych, ułatwiających prawidłowe
reagowanie ruchem ciała na zmiany w muzyce.
Ćwiczenia uwrażliwiające na różne elementy muzyki :
- dynamiczne – uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie
ruchem ...