Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Więcej, niż kilka, słów o tym, jak być zdrowym.”
SCENARIUSZ PROFILAKTYCZNY DLA KLAS I - III
C Z Ę Ś Ć 1
Poczekalnia w przychodni. Na scenie, na krzesełkach siedzi sześcioro dzieci. Każde z nich ma jakąś dolegliwość. Na scenie pojawia się pielęgniarka.
Pielęgniarka: Co się stało drodzy moi.
Dziecko 1: (trzyma się za brzuch) Och! Mnie strasznie brzuszek boli!
Dziecko 2: Minie od wczoraj, przez noc całą, coś w żołądku bulgotało.
Dziecko 3: (płaczliwym tonem) Ja, choć dzisiaj nic nie jadłam, może oprócz czekolady, mam ból zęba taki strasznych, no i spuchło mi pół twarzy!
Pielęgniarka: (do dziecka 4) No a tobie, co dolega?
Dziecko 4: Po cóż pytać, czyż nie widać, że mi gardło ogniem płonie, a pod nosem, co czerwony, wiszą gile dwumetrowe! (kicha)
Pielęgniarka: (do dziecka 5) A ty, czemu tak się drapiesz?
Dziecko 5: Bo mnie swędzi całe ciało! Nie wiem, czemu, skąd przyczyna?!
Pielęgniarka: (szeptem, do widowni) Pewnie umyć się nie chciało.
Dziecko 6: Ja dziś siły nie mam wcale, tylko zasnąć mam ochotę (ziewa). Chyba pograłbym w dwa ognie, ale może potem, potem. (Ziewa ponownie).
Pielęgniarka: Widzę moi przyjaciele, że jest z Wami bardzo źle. Skąd się wzięły te bolączki, zaraz wnet dowiecie się. Gdy z uwagą się wsłuchacie, wyciągniecie słuszne wnioski, będzie lepiej się Wam żyło, no i znikną wszelkie troski!
Pielęgniarka: (mówiąc podchodzi kolejno do dzieci i pomaga podnieść się z krzeseł) Za mną! Żwawo! Hejże, hola! Czas się wybrać do doktora!
Wszyscy opuszczają scenę.
C Z Ę Ś Ć 2
Na scenę kolejno (i pojedynczo) wchodzą uczniowie. Zapowiadają kolejne wiersze i schodzą ze sceny.
Uczeń 1:
Jest na świecie pełno smaków
Każdy wyjątkowy
Chciałoby się godzinami
Móc zajadać je do woli.
Niemożliwe jest to jednak
Trzeba umiar znać, to ważne
Jeśli o nim się zapomni
Skutki będą dosyć marne.
Wiersze: „ Łakomczuszek”, „O skutkach pewnej diety”, „Bajka o królu”.
Uczeń 2:
Wiecie może, kto to brudas?
Dziś się brudas zjawi u nas!
Albo nawet dwa brudasy.
Ciekawe, do której chodzą klasy?
Wiersze: „Brudas”, „Sprzątanie”, „Przed lustrem”
Uczeń 3:
Co to były za wstręciuchy?
Brudne włosy i paluchy,
Czy tak trudno dziś młodzieży
Dbać o czystość jak należy?
Wiersze: „Dwie umywalnie”, „Grzebień i szczotka”, „Tak czy nie?”
PIOSENKA „MYDŁO LUBI ZABAWĘ”
Uczeń 4:
Jest higiena ważną sprawą,
Każdy o tym dobrze wie,
Gdy się o niej zapomina
To złe rzeczy dzieją się.
Tajemnicze, niebezpieczne
Atakują nas choroby,
Gryzą, szczypią, osłabiają
Niewidzialne …. mikroby!
Wiersze ...