Dodaj publikację
Autor
Bożena Dąbrowska
Data publikacji
2014-02-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Mnożenie ułamków - konspekt.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Podgląd treści

Bożena Dąbrowska Turów, dn. 21.11.2013r.

nauczyciel matematyki
Szkoła Podstawowa w Turowie

Scenariusz lekcji matemayki w klasie V

Temat: Mnożenie ułamków zwykłych

Cele lekcji

1 Wiadomości

1. Pojęcia: ułamek właściwy, niewłaściwy, licznik, mianownik, liczba mieszana, ułamek liczby.
2. Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną i odwrotnie.
3. Skracanie ułamków.
4. Metody mnożenia ułamków i liczb mieszanych.

2 Umiejętności

1. Stosowanie w praktyce umiejętności zamiany ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną i odwrotnie.

2. Obliczanie ułamka dowolnej wielkości.

3. Mnożenie ułamków zwykłych.

4. Mnożenie liczb mieszanych.

5. Zastosowanie poznanych działań w praktycznych sytuacjach.

6. Posługiwanie się językiem matematycznym przy prezentacji efektów pracy.

Metoda i forma pracy

Prezentacja, dyskusja, metoda problemowo-ćwiczeniowa, praca indywidualna i zbiorowa.

Środki dydaktyczne

a. Komputer, tablica interaktywna - Prezentacja PowerPoint „Ułamki zwykłe – mnożenie”

b. Karta pracy – Domino. (załącznik 1)

c. Podręcznik „Matematyka wokół nas”.

Przebieg lekcji

1 Faza przygotowawcza

Nauczyciel:
- wita uczniów,
- sprawdza obecność,
- sprawdza pracę domową,
- podaje temat i przedstawia cele lekcji.

Uczniowie przypominają:
- pojęcie ułamka,
- metodę zamiany ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i odwrotnie
- skracanie ułamków.
Wykonują kilka zadań dotyczących tej zamiany napisanych na tablicy przez nauczyciela.

2 Faza realizacyjna

Nauczyciel przedstawia uczniom metody mnożenia ułamków i liczb mieszanych używając Prezentacji komputerowej. Omawia przykłady z uczniami. Po zapoznaniu się z tymi metodami uczniowie stosują je w praktyce układając domino.
Następnie przechodzą do rozwiązywania zadań tekstowych z podręcznika (zad.6,7,9 str.89)

3 Faza podsumowująca

Uczniowie dokonują samooceny swojej pracy, kończąc zdania:

1. Dziś nauczyłem się ....
2. Zrozumiałem, że.......
3. Przypomniałem sobie, że.........
4. Zaskoczyło mnie, że.........

Nauczyciel ocenia pracę uczniów (aktywność) i zadaje pracę domową (Zad.4 str. 89).

Pożegnanie.