Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
gaba12, 2014-02-05, ocena:
przydatne
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI
KLASA I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ
Temat:
ODCZYTYWANIE WŁASNO CI FUNKCJI Z JEJ WYKRESU
CELE OPERACYJNE:
Ucze potrafi:
- okre li na podstawie wykresu dziedzin i zbiór warto ci funkcji,
- odczyta z wykresu miejsca zerowe funkcji,
- wskaza argument, dla którego funkcja przyjmuje zadan warto ,
- odczyta warto funkcji dla zadanego argumentu,
- wskaza zbiór argumentów, dla których funkcja przyjmuje warto ci dodatnie (ujemne),
- wskaza najmniejsz i najwi ksz warto funkcji.
FORMA: praca wspólnym frontem, praca indywidualna.
RODKI: tablica, kreda, przybory, kartki z zadaniami do rozwi zania na lekcji, zestaw
multimedialny do prezentowania wykresów funkcji na tablicy, podr cznik.
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Sprawy organizacyjno-porz dkowe:
- sprawdzenie listy obecno ci i zapisanie tematu lekcji,
- uruchomienie programu Microsoft Excel z planszami graficznymi, rozdanie kartek z
wykresami dla uczniów (zał cznik),
- udzielenie uczniom wskazówek niezb dnych do przeprowadzenia lekcji.
2. Nauczyciel wspólnie z cał klas przypomina, jakie własno ci powinny by rozwa one
podczas analizowania wykresów funkcji.
4. Odczytywanie z wykresu własno ci funkcji – przykład 1, 2, 3 – praca wspólnym
frontem, jeden z uczniów zapisuje wyniki na tablicy.
wykres nr 1
Y
5
4
3
2
1
0
-6
-4
-2
0
2
4
6
-1
-2
-3
-4
Wykres nr 2
Y
4
3
2
1
0
-6
-4
-2
0
2
4
6
-1
-2
-3
-4
X
8
X
8
Wykres nr 3
Y
5
4
3
2
1
0
-4
-2
0
2
4
6
8
-1
-2
-3
-4
X
10
5. Odczytywanie z wykresu własno ci funkcji – wiczenia z podr cznika – praca
indywidualna, jeden z uczniów zapisuje wyniki na tablicy.
6. Podsumowanie wiadomo ci.
7. Zadania i krótkie omówienie pracy domowej.
Scenariusz lekcji przygotowała:
mgr Aneta Kazibudzka
nauczyciel matematyki w Zespole Szkół Technicznych w Cz stochowie
Zał cznik – karta z wykresami dla uczniów
w ykres nr 1
Y
5
4
3
2
1
0
-6
-4
-2
0
-1
2
4
6
X
8
-2
-3
-4
Wykres nr 2
Y
0
2
4
6
X
8
4
3
2
1
0
-1
-2
-3
-4
-6
-4
-2
Wykres nr 3
Y
0
2
4
6
8
X
10
5
4
3
2
1
0
-1
-2
-3
-4
-4
-2