Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI
KLASA II ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ
Temat: RÓWNANIA I NIERÓWNO CI KWADRATOWE –
POWTÓRZENIE WIADOMO CI
CELE LEKCJI:
1. Przypomnienie
i utrwalenie wiadomo ci o funkcji kwadratowej
i podstawowych
własno ciach jej wykresu, wykorzystywanych do rozwi zywania równa i nierówno ci
kwadratowych.
2. Przypomnienie i utrwalenie wiadomo ci o równaniach i nierówno ciach kwadratowych, ze
szczególnym uwzgl dnieniem procedury rozwi zania zagadnienia.
3. Kształtowanie umiej tno ci operowania poj ciami i własno ciami zwi zanymi z funkcj
kwadratow .
4. Kształcenie umiej tno ci wykorzystania zdobytych wiadomo ci w zadaniach.
5. Doskonalenie umiej tno ci wykonywania konstrukcji graficznych i wykresów.
6. Rozwijanie zdolno ci kojarzenia, wnioskowania, logicznego my lenia i argumentowania.
7. Rozwijanie umiej tno ci czytania tekstu matematycznego ze zrozumieniem.
METODA: wiczenia.
TYP LEKCJI: lekcja wiczeniowa.
FORMA: praca wspólnym frontem, praca indywidualna.
RODKI: tablica, kreda, przybory, kartki z zadaniami do samodzielnego rozwi zania w ramach
pracy domowej.
PRZEBIEG LEKCJI
UCZE
NAUCZYCIEL
1. Podanie tematu lekcji.
2. Kontrola obecno ci.
3. Przypomnienie: zasady
rozwi zywania równa
kwadratowych.
4. Rozwi zywanie zada nr 1,
x
6
0
x
+
x
0
− x
=+
3 2
2
=
1
−
2 2
2.
1.
2.
5. Rozwi zywanie zadania
nr 3.
2
3.
6. Przypomnienie: zasady
48
19
0
x
−
+
x
=
rozwi zywania nierówno ci
kwadratowych.
7. Rozwi zywanie zadania
nr 4.
4.
≤−+ x
6
0
x
2
Odpowiadaj na pytania.
Wspólnym frontem. Jeden
z uczniów zapisuje
rozwi zanie na tablicy.
Praca indywidualna. Jeden
z uczniów zapisuje
rozwi zanie na tablicy.
Odpowiadaj na pytania.
Wspólnym frontem
Jeden z uczniów zapisuje
rozwi zanie na tablicy.
Ile rozwi za mo e mie
równanie kwadratowe?
Od czego zale y ilo rozwi za ?
Jak wobec tego przebiega
rozwi zywanie równania
kwadratowego?
Kontroluje poprawno
odpowiedzi.
Kontroluje poprawno
rozwi zania zada .
W razie potrzeby przypomina
zasady rozwi zywania równa
kwadratowych, kontroluje prac
uczniów, udziela indywidualnej
pomocy.
- Jaki jest przebieg rozwi zywania
nierówno ci kwadratowej i czym
ró ni si od rozwi zywania
równania?
Kontroluje poprawno odpowiedzi
Kontroluje poprawno
rozwi zania zadania.
x
x
1
0
x
4 2
2
−
x
>+
0
12
9
>−+
8. Rozwi zywanie zada
nr 5, 6.
5.
−
6.
9. Podsumowanie lekcji.
10. Zadanie pracy domowej
Indywidualnie. Jeden z
uczniów zapisuje
rozwi zanie na tablicy.
Kontroluje poprawno
rozwi zania zada , w razie
kłopotów pomaga.
Rozdaje kartki z zadaniami.
Omawia krótko zadania.
PRACA DOMOWA
Zad. 1. Rozwi
równanie kwadratowe:
4 2
x
+ x
2
=
0
.
Zad. 2. Rozwi ...