Dodaj publikację
Autor
Lidia Grabowska
Data publikacji
2014-02-24
Średnia ocena
3,33
Pobrań
509

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zabawna grafika okraszona tekstem (część trzecia), który skłania do zastanowienia się nad nim. Dodatkowo zadania i pytania dla uczniów z danego tematu. Rysunek i problem w nim zawarty może zainteresować zwłaszcza uczniów klas czwartych. W piątych i szóstych może służyć jako przypomnienie już poznanych wiadomości.
 Pobierz (pdf, 92,8 KB)

Komentarze

is.sp2, 2014-03-01, ocena:

Jedna strona ??? nic ciekawego

iwon_a, 2014-03-05

?? No właśnie, podejrzewam, że jakiś techniczny psikus

Podgląd treści

ZNAKI RZYMSKIE

HEJ „EM”!

TO WIERSZE O LICZBACH, NIE LITERACH!

ZASTĘPUJE TUTAJ CIEBIE I TRZY ZERA...

WIEM.

PYTANIA I ZADANIA

1. Jaką liczbę zastępuje rzymski znak – bohater wierszyka?
2. Podaj rzymskie odpowiedniki liczb: 1,5,10,50,100,500,1000.
3. Zapisz w systemie rzymskim liczby:

a) 8, 80, 800
b) 9, 90, 900

Autorka grafiki i pomysłu: mgr Lidia Grabowska