Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
bmk46, 2014-02-27
Niestety bez prezentacji lub choćby wzmianki dot. treści prezentacji oraz kart pracy w załączeniu scenariusz jest niepełny i nie można wyrazić opinii o jego wartości.
zaneta64, 2014-03-02
faktycznie
dorota440, 2014-03-06
Zgadzam się, po co ten scenariusz skoro brak w nim najważniejszego ogniwa :)
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Temat tygodnia: Jestem bezpiecznym uczestnikiem ruchu drogowego.
Temat dnia: Spiesz się powoli.
Data realizacji: 16.09.2013r.
Czas trwania: 50 min.
Grupa wiekowa: 7-9 lat.
Cel główny:
Cel szczegółowy:
- pamięta czynności, ułatwiające przygotowanie się do szkoły,
- wie kiedy ma wyjść z domu ze szkoły, żeby dotrzeć do niej bezpiecznie,
- zna zasady przechodzenia przez jezdnię,
- ćwiczy liczenie od 1-15
- utrwala znajomość znaków drogowych,
- potrafi wypowiadać się w grupie,
- ćwiczy poprawną pisownię.
Metody i formy pracy:
- rozmowa kierowana,
- pokazowa,
- praktyczne działanie,
- praca indywidualna i zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna pt „Spiesz się powoli”, karty pracy dla każdego ucznia, 2 kartki czerwona i zielona, karteczki do ewaluacji metodą Celestyna Freineta- technika swobodnego tekstu.
CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA 5 min
Powitanie dzieci zachęcenie do wzięcia udziału w zajęciach. Zajęcie przez dzieci miejsc i przygotowanie się do zajęć. Krótkie przedstawienie tematu.Nauczyciel: tematem dzisiejszych zajęć będzie przedstawienie wam dobrego wykorzystania czasu abyście bezpiecznie dotarli do szkoły.Przedstawię wam krótką prezentację multimedialną pt. „Spiesz się powoli” , rozwiążemy wspólnie karty pracy i na koniec będziecie pracować w grupie.
CZĘŚĆ REALIZUJĄCA 30 min
Wszyscy zajmują miejsca i oglądają z uwagą prezentację. Prezentacja trwa ok. 10 min. Po prezentacji przypomnienie najważniejszych spraw poruszanych w prezentacji. Następnie zabawa ruchowa „Sygnalizacja świetlna”. Po tej zabawie przechodzimy do stolików. Nauczyciel rozdaje karty pracy. Każdy uczeń rozwiązuje ją sam. Na podsumowanie tej części zajęć następuje omówienie wspólnie zadań z karty pracy.
CZĘŚĆ PODSUMOWUJĄCA 15 min
Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy. Dzieci losują kółeczka (czerwone, żółte, zielone). Każda członek grupy ma za zadanie napisać kilka słów na temat jak rozumie hasło „Spiesz się powoli”. Następnie wsólnie w grupie ustalają który tekst jest najlepszy i podają go na forum klasy. Taką czynność wykonuje każda z grup. Uczniowie głosują na najlepszy tekst i uzasadniają swój wybór. Najlepszy tekst zapisany jest na tablicy poprawiony i wzbogacony, dodawane są określenia, wyrazy bliskoznaczne itp. Autor musi wyrazić zgodę na poprawę.
Podziękowanie dzieciom za zajęcia i wstawienie czerwonych kropek za aktywny udział.