Dodaj publikację
Autor
Karolina Kokot-Wardęga
Data publikacji
2014-02-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
175

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia po których uczeń:pamięta czynności, ułatwiające przygotowanie się do szkoły, wie kiedy ma wyjść z domu ze szkoły, żeby dotrzeć do niej bezpiecznie, zna zasady przechodzenia przez jezdnię, utrwala znajomość znaków drogowych.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Komentarze

bmk46, 2014-02-27

Niestety bez prezentacji lub choćby wzmianki dot. treści prezentacji oraz kart pracy w załączeniu scenariusz jest niepełny i nie można wyrazić opinii o jego wartości.

zaneta64, 2014-03-02

faktycznie

dorota440, 2014-03-06

Zgadzam się, po co ten scenariusz skoro brak w nim najważniejszego ogniwa :)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Temat tygodnia: Jestem bezpiecznym uczestnikiem ruchu drogowego.

Temat dnia: Spiesz się powoli.

Data realizacji: 16.09.2013r.

Czas trwania: 50 min.

Grupa wiekowa: 7-9 lat.

Cel główny:

Cel szczegółowy:

- pamięta czynności, ułatwiające przygotowanie się do szkoły,

- wie kiedy ma wyjść z domu ze szkoły, żeby dotrzeć do niej bezpiecznie,

- zna zasady przechodzenia przez jezdnię,

- ćwiczy liczenie od 1-15

- utrwala znajomość znaków drogowych,

- potrafi wypowiadać się w grupie,

- ćwiczy poprawną pisownię.

Metody i formy pracy:

- rozmowa kierowana,

- pokazowa,

- praktyczne działanie,

- praca indywidualna i zbiorowa.

Środki dydaktyczne:

- prezentacja multimedialna pt „Spiesz się powoli”, karty pracy dla każdego ucznia, 2 kartki czerwona i zielona, karteczki do ewaluacji metodą Celestyna Freineta- technika swobodnego tekstu.

CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA 5 min

Powitanie dzieci zachęcenie do wzięcia udziału w zajęciach. Zajęcie przez dzieci miejsc i przygotowanie się do zajęć. Krótkie przedstawienie tematu.Nauczyciel: tematem dzisiejszych zajęć będzie przedstawienie wam dobrego wykorzystania czasu abyście bezpiecznie dotarli do szkoły.Przedstawię wam krótką prezentację multimedialną pt. „Spiesz się powoli” , rozwiążemy wspólnie karty pracy i na koniec będziecie pracować w grupie.

CZĘŚĆ REALIZUJĄCA 30 min

Wszyscy zajmują miejsca i oglądają z uwagą prezentację. Prezentacja trwa ok. 10 min. Po prezentacji przypomnienie najważniejszych spraw poruszanych w prezentacji. Następnie zabawa ruchowa „Sygnalizacja świetlna”. Po tej zabawie przechodzimy do stolików. Nauczyciel rozdaje karty pracy. Każdy uczeń rozwiązuje ją sam. Na podsumowanie tej części zajęć następuje omówienie wspólnie zadań z karty pracy.

CZĘŚĆ PODSUMOWUJĄCA 15 min

Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy. Dzieci losują kółeczka (czerwone, żółte, zielone). Każda członek grupy ma za zadanie napisać kilka słów na temat jak rozumie hasło „Spiesz się powoli”. Następnie wsólnie w grupie ustalają który tekst jest najlepszy i podają go na forum klasy. Taką czynność wykonuje każda z grup. Uczniowie głosują na najlepszy tekst i uzasadniają swój wybór. Najlepszy tekst zapisany jest na tablicy poprawiony i wzbogacony, dodawane są określenia, wyrazy bliskoznaczne itp. Autor musi wyrazić zgodę na poprawę.

Podziękowanie dzieciom za zajęcia i wstawienie czerwonych kropek za aktywny udział.