Dodaj publikację
Autor
Beata Żak
Data publikacji
2014-03-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
265

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program nauczania matematyki dla ucznia zdolnego z kl. 3b realizującego indywidualny tok nauczania z matematyki.
 Pobierz (doc, 112,5 KB)

Podgląd treści

Program nauczania matematyki dla ucznia zdolnego …............................... z kl. III b realizującego indywidualny tok nauczania

z matematyki.

Niniejszy program nauczania matematyki powstał na podstawie programu Matematyka   z plusem dla II etapu nauczania.

Wstęp. Charakterystyka programu.

Program został opracowany dla ucznia SP 310 z klasy III b - …...................... Realizowany będzie w roku szkolnym 2013/2014. Jest on pogłębieniem programu nauczania matematyki w kl. III szkoły podstawowej. Program ten wykracza poza obowiązujące podstawy programowe z matematyki dla I etapu kształcenia i jest pogłębiony o treści nauczania podstawy programowej z matematyki dla II etapu kształcenia. Realizacja programu głownie będzie się opierała na treściach nauczania matematyki z kl. IV w oparciu o program nauczania „Matematyka z plusem” dla II etapu kształcenia. Niniejszy program będzie realizowany w ramach indywidualnych lekcji matematyki, dwie godziny tygodniowo. Jeżeli zdolności i umiejętności ucznia pozwolą, to celowe będzie rozwiązanie większej liczby zadań z zakresu danego tematu (pogłębienie tego tematu), przedstawianie hipotez, formułowanie problemów, rozwiązywanie i weryfikowanie ich.

Cele programu.

Głównym celem indywidualnego programu nauki z matematyki jest ułatwienie uczniowi zdobywania poszerzonej wiedzy w interesującej go dziedzinie, do której ma szczególne predyspozycje. Podczas zajęć indywidualnych uczeń będzie pogłębiał zagadnienia wprowadzone na lekcji oraz rozwiązywał zadania przygotowujące do konkursów matematycznych.

Celem kształcenia i wychowania matematycznego jest:

rozwijanie umiejętności czytania i tworzenia tekstów napisanych językiem matematycznym,
rozwijanie umiejętności prowadzenia rozumowań matematycznych,
zdobywanie umiejętności dostrzegania związków między matematyką a otaczającym światem,
rozwijanie intuicji, wyobraźni i wnioskowania w obszarach użyteczności matematycznej, odwoływanie się do doświadczeń i zainteresowań uczniów,
pogłębianie i utrwalanie wiedzy zdobytej na niższym etapie edukacji,
rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności planowania
i organizowania uczenia się,
doskonalenie sztuki argumentowania, logicznego myślenia i poprawnego wnioskowania,
rozwijanie pamięci oraz umiejętności abstrakcyjnego rozumowania, samodzielnego podejmowania decyzji i uzasadniania swojego stanowiska przy wyborze metody rozwiązywania zadania,
stosowanie schematów, symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań,
wykorzystanie komputera do wzbogacania własnego uczenia się i sprawdzania zdobytej wiedzy,
wyrobienie nawyków sprawdzania otrzymanych wyników, rozwiązań i korygowania błędów.

Szczegółowe cele edukacyjne – kształcenie.

Rozwijanie sprawności rachunkowej
Wykonywanie jednodziałaniowych i wielodziałaniowych obliczeń pamięciowych
na liczbach naturalnych.
Stosowanie reguł kolejności wykonywania działań.
Porównywanie liczb naturalnych.
Dzielenie z resztą liczb dwucyfrowych przez jednocyfrowe i dwucyfrowe.
Stosowanie algorytmów dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb naturalnych sposobem pisemnym.
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach.
Stosowanie algorytmów dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.
Kształtowanie sprawności manualnej i wyobraźni geometrycznej
Rozpoznawanie i rysowanie prostych prostopadłych i prostych równoległych.
Mierzenie ...