Dodaj publikację
Autor
Joanna Niemyjska i Małgorzata Olszewska
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
51

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz  Obchodów Szkolnego Dnia Europejskiego Maj 2014 Opracowanie: Joanna Niemyjska i Małgorzata Olszewska.
 Pobierz (doc, 327,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz Obchodów Szkolnego Dnia Europejskiego

Maj 2014

I . Wprowadzenie w tematykę obchodów Dnia Europejskiego ( najważniejsze informacje o przynależności Polski do Unii Europejskiej).

W tym roku obchodzimy 10 rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Jesteśmy jednym z 28 państw członkowskich. Przynależność do tego związku daje nam Polakom wiele korzyści i możliwości rozwojowych dla naszego kraju. Nasze państwo rozkwita z każdym rokiem, widać to po imponujących obiektach, zmodernizowanych drogach. Widać to również na naszym szkolnym podwórku.

Dzisiaj po raz kolejny sprawdzimy swoja wiedzę ogólną na temat krajów europejskich. Na początek jednak powtórka z języka angielskiego. Okaże się czy rozumiemy to co mówią inni? A może wystarczy to co obejrzymy.

Zapraszamy do obejrzenia inscenizacji. A tytuł nie jest konieczny ponieważ mamy nadzieję, że szybko zorientujecie się o jaką bajkę chodzi.

II. Prezentacja inscenizacji p.t. ‘’ The Cracow Dragon” przez uczniów klas IV-VI .

III. Konkurs wiedzy o krajach Unii Europejskiej.

1. Quiz wiedzowy ( pytanie/odpowiedź) dla uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum

np. Które z państw UE jest najmniejsze?

Jakie państwo na zachodzie sąsiaduje z Belgią?

2. a) Dopasowywanie miejsc, osób i rzeczy do krajów –gimnazjum

np. Anglia Francja Grecja

Kreta, Henryk VIII, Wersal, Królowa Elżbieta II, Arystoteles, Loara

b) Wykreślanie nie pasującego wyrazu w każdym wierszu-szkoła podstawowa

np. Austria: Dunaj, Bruksela. Mozart

3. a) Rozwiązywanie krzyżówki wiedzowej państwo-stolica.- szkoła podstawowa

np. stolica Niemiec? - ………. stolica Hiszpanii?- ……… stolica Finlandii?- ………..

b) Rozpoznawanie tajemniczych konturów państw-gimnazjum

uczniowie mają przed sobą kontury państw i próbują odgadnąć jaki to kraj

4. a) Zagadki- jakie to państwo?-gimnazjum

np. Nasze państwo różni się od innych, ponieważ mężczyźni noszą spódnice. Mamy też oryginalne instrumenty dęte. Uważajcie , bo możecie się natknąć na potwora z Loch Ness.

b) Narysuj flagę-szkoła podstawowa

uczniowie losowo wybierają państwo i dorysowują flagę w odpowiednich barwach

5. Konkurencja dla gimnazjum – skąd pochodzi dana osoba?

Np. Salvador Dali……… Fernando Alonso……… Hans Christian Andersen………

IV. Prezentacja wybranych krajów europejskich.

Uczniowie klas gimnazjalnych przygotowują prezentację kraju. Opowiadają ciekawostki na temat państwa, prezentują tradycyjny strój, taniec i piosenkę w danym języku.

V. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.

Ad.1

KONKURENCJA I

Ogólna wiedza o państwach Unii Europejskiej. Zestaw pytań od numeru 1 do 20. Każda drużyna wybiera 5 pytań odpowiadając kolejno po jednym pytaniu. Za prawidłową odpowiedź otrzymuje 1 pkt/max 5 pkt.

SZKOŁA PODSTAWOWA

Zestaw pytań:

1. Jaką nazwę nosi stolica Szwecji? (Sztokholm)

2.Dzień Europy obchodzony jest w dniu:
a) 9 maja b) 22 lipca c) 11 listopada

3. Jaka waluta ...