Dodaj publikację
Autor
MILENA MAJDA
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
63

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję Przedmiotowy System Oceniania z historii w klasach IV - VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 23,0 KB)

Podgląd treści

Milena Majda

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z HISTORII

I SPOŁECZEŃSTWA W KLASACH IV – VI

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OSTRÓWKU

PSO z historii i społeczeństwa został opracowany na podstawie:

Rozporządzeń- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz.U. nr 83 poz. 526) w sprawie warunków i sposobu oceniania. klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz Rozporządzenia MEN z 13 lipca 2007r. (Dz. U. nr 130 poz. 906) zmieniające powyższe rozporządzenie.

Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania

- Programu nauczania historii i społeczeństwa ,,Wczoraj i dziś” (klasy IV,V) oraz ,,Dzień dobry historio!” (klasa VI)

I. ZASADY OGÓLNE

Cele PSO:

• sprawdzenie poziomu opanowania wiedzy i zdobytych umiejętności

• mobilizowanie uczniów do dalszej nauki

• stymulowanie rozwoju ucznia

• diagnozowanie poziomu nauczania

II. OCENIE PODLEGA:

• Stopień opanowania materiału faktograficznego

• Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych

• Umiejętność selekcji wydarzeń historycznych

• Stopień rozumienia tematu

• Znajomość chronologii, pojęć. postaci historycznych

• Określenie rodzaju źródła historycznego, umiejętność jego interpretacji

• Umiejętność porównywania, dostrzegania różnic i podobieństw w procesie dziejowym

• Lokalizacja czasowo- przestrzenna omawianych wydarzeń

• Orientacja na mapie

• Aktywność na lekcjach

III. Uczeń ma obowiązek:

- systematycznego prowadzenia zeszytu przedmiotowego ( zapisy tematów, notatki, zapisy poleceń ustnych lub pisemnych) oraz zeszytu ćwiczeń

- systematycznego odrabiania prac domowych: w ćwiczeniach bądź w zeszycie

przedmiotowym

- systematycznego przygotowywania się do zajęć lekcyjnych

- stosowania na zajęciach i sprawdzianach długopisów z niebieskim lub czarnym wkładem ( zakaz używania długopisów ścieralnych)

IV. Uczeń ma prawo:

- zgłosić bez podania powodu nieprzygotowanie do lekcji ( brak podręcznika i zeszytów, odpowiedź, niezapowiedziana kartkówka, brak potrzebnych materiałów na zajęcia)

* klasie czwartej i piątej( I h. tygodniowo) raz w semestrze

* w klasie szóstej (2h. tygodniowo) raz w semestrze

- braku raz w półroczu zeszytu ćwiczeń i zeszytu przedmiotowego

- brak pracy domowej jest równoznaczny z otrzymaniem minusa – cztery razy minus – ocena niedostateczna( w przypadku prac długoterminowych za jej brak uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną)

V. Formy sprawdzania osiągnięć uczniów:

1. Testy, sprawdziany – rozumiane jako samodzielne pisemne prace kontrolne uczniów przeprowadzone podczas zajęć edukacyjnych i obejmujące określony materiał tematyczny(wg harmonogramu):

a) są zapowiedziane i poprzedzone lekcją powtórzeniową

b) podlegają poprawie w terminie 2 tygodni od otrzymania oceny

2. Kartkówki– rozumiane jako krótkie prace pisemne sprawdzające wiadomości i

umiejętności uczniów i obejmujące jeden zakres tematyczny;

a) nie są zapowiadane;

b) trwają nie dłużej j niż 20 minut;

c) nie podlegają poprawie;

3. Wypowiedź ustna – raz w okresie (klasa IV-V) i dwa razy w okresie klasa VI

Kryteria oceniania odpowiedzi ustnej z historii i społeczeństwa

Podczas odpowiedzi ustnej uczeń otrzymuje :

Ocenę bardzo dobrą

- sprawnie posługuje się zdobytą podczas ...