Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI DNIA PATRONA
„PRZESZŁOŚĆ KONTRA PRZYSZŁOŚĆ”
Narrator 1:
Proszę wszystkich o powstanie.
Poczet sztandarowy WYSTĄP!
******************************************************
Do hymnu.
Spocznij.
Narrator 2:
Na dzisiejszej uroczystości Imienin Naszej Szkoły, w Dniu Wyzwolenia naszego miasta Poznania witamy bardzo gorąco naszych zacnych gości, uczestników walk –Cytadelowców:
………………………………………………………………………………………………………… ,
…………………………………………………………………………………………………………. ,
………………………………………………………………………………………………………… ,
Witamy również Dyrekcję Szkoły:
……………………………………………………………………………..
Witamy rodziców, wychowawców, nauczycieli i Was: koleżanki i koledzy:
Narrator 1:
W niedzielę, 23 lutego, przypada 69. rocznica wyzwolenia Poznania spod niemieckiej okupacji.
Mimo, iż główne uroczystości nastąpią w niedzielę o godz. 12 na Cytadeli, my, już dzisiaj pragniemy wspomnieć tamtejsze wydarzenia, by oddać hołd Poznańskim Cytadelowcom.
/scena: stolik, monitor, dwa krzesła, joystick, na środku wysoki fotel, zasieki, mury z kartonów/
Scena 1
/Wchodzi Polska (ubrana na biało) niesie złożone flagi, (nie zakrwawioną rozkłada na oparciu wysokiego krzesła, siada i czyta książkę/
I). Wejście osoby- Polska
Luty w Poznaniu
Nie sprzyja widowiskom.
Brak kwiatów,
By ukryć groby,
Brak zieleni,
Aby osłonić pruskie mury.
Jest tylko śnieg.
Czy dostrzegamy na nim krople krwi?
II). Wejście grupki osób (dwie osoby: os.3 i os.4 <jedna słuchawka w uchu>mają gazety komp.)
Pani:
Drogie dzieci!
Czy pamiętacie, kiedy obchodzicie swoje imieniny?
Dzieci:
- Tak! /wszyscy/
- Ja mam 20 marca, ja13 listopada, a ja 24 grudnia … /wykrzykują/
Os.1:
Proszę Pani, a pani datę swoich imienin pamięta?
Pani:
- Oczywiście. 17 maja. Jak więc widzicie, każdy ma swój dzień imienin: Tomek, Andrzej, …,
Za kilka dni imieniny będzie również obchodziła… nasza szkoła! Czy pamiętacie którego dnia lutego?
Os. 2:
Oczywiście (!!!) 23 lutego.
Pani:
Brawo! W związku z tym chciałabym, abyśmy poszli tego dnia na Cytadelę.
/Jedni wyrażają radość z wyjścia, oprócz 2 osób/
Os. 3
- My z Krzyśkiem będziemy bardzo zajęci. Nie mamy czasu, nie przyjdziemy.
Pani
Trudno. Skoro macie ważne sprawy…
Tak więc… do zobaczenia.
Dzieci: Do widzenia.
/Wszyscy się rozchodzą. Na scenie zostaje dwóch chłopców. Po chwili idą do stolika i siadają przy komputerze/
Os. 4 :
Uff! Ale nam się udało. Będziemy mogli pograć na kompie. Mam nową strzelankę. Pokażę Ci.
Os.3 Czego słuchasz?
Os. 4 . / pokazuje słuchawkę, słuchają. /MUZYKA/
Os. 3
Może być. Chodźmy pograć na kompie.
Os. 4
- Ok.
JA…, ZŁAP GO!, SUPER GIERKA, ALE MU DAŁEŚ, KOPNIJ GO, NIE ŻYJE, ALE MU PRZYŁOŻYŁEŚ, EKSTRA, ZABIŁEM GO, …SUPER (…)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SCENA 2
SCENA /zmiana muzyki, pojawia się duch przeszłości w stroju żołnierza (długi płaszcz), jest zaskoczony postawą dzieci/
DUCH /chodzi obok nich, kiwa głową, zatyka uszy w konsekwencji mówi/
- Nie mogę tego słuchać
Os.3 / przestraszona/
-Łał!!! Kim ...