Dodaj publikację
Autor
Ania Orzoł
Data publikacji
2014-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
111

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowe zasady oceniania z matematyki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 125,5 KB)

Podgląd treści


Przedmiotowe zasady oceniania z matematyki.
Szkoła Podstawowa w Zabielach.

nauczyciel: mgr Anna Marta Orzoł

Przedmiotowy system oceniania z matematyki został opracowany zgodnie z:
➢ Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. ( Dz.U. 2007 Nr 83 poz. 562, z późn. zm.)
➢ Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania w SP w Zabielach;
➢ Programem nauczania: Matematyka z plusem, M. Jucewicz, M. Karpiński, J. Lech, GWO

Załącznikami do Przedmiotowych zasad oceniania z matematyki są:
➢ wymagania programowe na poszczególne oceny dla kasy IV, V, VI
➢ kontrakt nauczyciel - uczeń

I. Zadania systemu oceniania

1. Pobudzanie uczniów do systematycznej pracy i rozwoju, wspieranie motywacji.
2. Wskazanie kierunku dalszej pracy przez zwrócenie uwagi na sukcesy i braki.
3. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności ucznia za osobiste postępy.
4. Wdrażanie uczniów do samooceny i umiejętności planowania własnej nauki.
5. Dostarczenie nauczycielowi możliwie precyzyjnej informacji o poziomie osiągania przyjętych celów kształcenia matematycznego, szczególnie w zakresie umiejętności.
6. Dostarczenie rodzicom bieżącej informacji o osiągnięciach ich dzieci.
7.

II. Cele priorytetowe

1. Pokazanie matematyki w otaczającym świecie
2. Rozwijanie pamięci, wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania  
3. Integrowanie wiedzy matematycznej z innymi przedmiotami
4. Rozwijanie umiejętności czytania i tworzenia tekstów w stylu matematycznym
5. Rozwijanie sprawności rachunkowej
6. Rozwijanie wyobraźni geometrycznej i kształtowanie sprawności manualnej
7. Odczytywanie i interpretowanie danych empirycznych podanych w różny sposób
8. Uczenie planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się
9. Kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
10. Kształtowanie umiejętności prezentowania własnego punktu widzenia
11. Zdobywanie umiejętności potrzebnych w życiu codziennym:
← posługiwanie się zegarem i kalendarzem
← szacowanie wyników
← posługiwanie się kalkulatorem
← odczytywanie informacji z tabel i diagramów
← posługiwanie się podstawowymi jednostkami długości, wagi i objętości
← posługiwanie się skalą przy korzystaniu z mapy i planu
← posługiwaniu się pieniędzmi

III. Standardy edukacyjne:

Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
- samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
- systematycznie poszerza swoją wiedzę korzystając z literatury
- biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych,
- proponuje rozwiązania nietypowe,
- bierze udział w konkursach i olimpiadach matematycznych na szczeblu wyższym niż szkolny.
- osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, kwalifikując się do finału na szczeblu wojewódzkim, regionalnym albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.

Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
- opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie,
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do ...