Dodaj publikację
Autor
Ania Orzoł
Data publikacji
2014-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
243

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki skierowany do uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 42,9 KB)

Podgląd treści

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI

„Polubić matematykę”

opracowała: Anna Marta Orzoł

I. Ogólne założenia programu: Program przeznaczony jest dla uczniów z klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Zabielach, którzy mają trudności w zdobywaniu podstawowych umiejętności i wiedzy z matematyki. Szczególnie dla uczniów przebadanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Szczytnie i z orzeczeniami o obniżeniu wymagań programowych. Program w pełni uwzględnia edukację matematyczną, zawartą w Podstawie Programowej określonej przez MEN.  Program ten jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom uczniów, ich rodziców i moim własnym. Program przygotowany został do realizacji w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Dobór treści pozwala na częste odwoływanie się do życia codziennego, co ułatwia uczniowi pojmowanie niektórych zagadnień.II. Cele edukacyjne.

Cele główne:

wyrównywanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści programowych, będących przyczyną trudności szkolnych, 

zniwelowanie przykrych doświadczeń wiązanych z porażkami ucznia na lekcjach matematyki,

uświadomienie potrzeby znajomości pojęć matematycznych w codziennych sytuacjach życiowych,

wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców

wykorzystanie naturalnej chęci dziecka do nauki w formie zabaw i gier dydaktycznych

Cele wychowawcze zajęć:

• kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego

• wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości

• rozwijanie umiejętności pracy w grupie

• nauczanie przedstawiania rozwiązań w sposób czytelny

• wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędów

• wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy

Cele dydaktyczne zajęć:

• uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych

• praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki

• stymulowanie logicznego myślenia

• analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych

• rozbudzenie zainteresowania matematyką

• wykazanie powiązań między poszczególnymi działami matematyki

• wykorzystanie zależności i analogii matematycznych do łatwiejszego zapamiętywania

• kształcenie aktywności na lekcjach zajęć wyrównawczych

• rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem

• rozwijanie pamięci oraz osiąganie przez uczniów sprawności rachunkowej

• przygotowanie do korzystania z tekstów użytkowych

III. Treści nauczania

Treści nauczania zaplanowane do realizacji na zajęciach zostały dobrane na podstawie:

opinii i orzeczeń wydanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Szczytnie.

Podstawy programowej z matematyki z 27 sierpnia 2012 r (w klasie IV i V)

Podstawy programowej z matematyki z 23 sierpnia 2007 r (w klasie VI)

programu nauczania „Matematyka z plusem” Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego

własnych spostrzeżeń, diagnoz i obserwacji uczniów

informacji od rodziców o trudnościach dzieci

publikacji nauczycieli z Internetu ,na temat metod pracy z uczniami z trudnościami w nauce

Rozkład materiału dla poszczególnych klas stanowi załącznik do programu i będzie realizowany elastycznie, ze szczególnym uwzględnieniem bieżących potrzeb uczniów.

IV. Osiągnięcia

• Uzyskanie sprawności w prostym rachunku pamięciowym, szacowaniu wyników, stosowaniu algorytmów działań sposobem pisemnym, dokonywaniu obliczeń za pomocą kalkulatora.

• Rozwiązywanie prostych zadań wymagających użycia liczb lub wykorzystania właściwości figur geometrycznych.

• Odczytywanie informacji ...