Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
WRZESIEŃ
L.p.
Zadania
Cele opiekuńczo- wychowawcze
Formy realizacji
1.
Organizacja pracy w Internacie
Przydział miejsc w internacie, adaptacja wychowanków do nowego środowiska.
Przedstawienie i przypomnienie zasad pobytu w internacie.
Obserwacja środowiska wychowawczego.
Wdrażanie zasad współżycia w grupie.
Poznanie nowych zainteresowań wychowanków.
Zakwaterowanie wychowanków.
Omówienie Regulaminu Internatu ze szczególnym zwróceniem uwagi zmiany w regulaminie oraz na prawa i obowiązki wychowanka. Wdrażanie do przestrzegania rozkładu dnia.
Rozmowy indywidualne z wychowankami.
Wspólne ustalenie zasad pracy w grupie.
Ankieta i rozmowy- moje zainteresowania.
2.
Bezpieczne zachowanie się w internacie
Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego
Uświadomienie uczniów o potrzebie dbania o bezpieczeństwo swoje i innych.
Poznanie ewentualnych braków edukacyjnych młodzieży.
Przedstawienie zasad bezpiecznego zachowania się, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa ppoż. oraz instrukcją ewakuacji.
Zwrócenie uwagi na miejsca szczególnie niebezpieczne w placówce.
Wspólne omówienie zasad bezpiecznych wyjść z internatu.
Organizacja pomocy samo koleżeńskiej. Rozmowy z wychowawcami i rodzicami młodzieży podczas wywiadówki.
3.
Rozwój samorządności
Demokratyczny wybór rady grupy.
Diagnoza potrzeb wychowanków.
Wspieranie inicjatyw wychowanków w zakresie samorządności młodzieży.
Wspólne oglądanie filmów.
Powołanie i określenie działalności MRI.
Demokratyczny wybór samorządu grupy.
Wspólne ustalenie kalendarza imprez internackich.
Dzień Chłopaka.
Film wskazany przez wychowanków w ankiecie.
Wybory do MRI, przydział zadań i obowiązków wychowankom pełniącym określone funkcje.
Organizacja imprez wynikających z kalendarza świąt nietypowych.
4.
Wdrażanie wychowanków do odpowiedzialności za ład i porządek w pokojach oraz pomieszczeniach wspólnego użytku.
Wdrażanie odpowiedzialności za ład i porządek w pokojach oraz aneksie kuchennym.
Kontrola czystości pokoi pod względem dbałości przez młodzież o ich wyposażenie.
5.
Kształtowanie właściwej postawy wobec środowiska.
Rozwój kultury fizycznej i nawyków sprzyjających zdrowiu.
Angażowanie wychowanków do prac społecznie użytecznych. Promowanie zachowań ekologicznych.
Poprawa sprawności fizycznej.
Organizacja czasu wolnego.
„Sprzątania Świata”- gazetka oraz włączenie wychowanków do prac porządkowych.
Podsumowane akcji- zbieramy zakrętki i kontynuacja projektów zbieramy zakrętki/ segregujemy.
Zorganizowanie wyjść na boisko, siłownię, halę i basen. Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie się podczas zajęć sportowych.
Ognisko integracyjne.
PAŹDZIERNIK
LL.p.
Zadania
Cele opiekuńczo- wychowawcze
Formy realizacji
1.
Bezpieczne zachowanie się w internacie
Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego
Uczenie dostrzegania zagrożeń płynących z nieodpowiedzialnych i zagrażających bezpieczeństwu zachowań.
Ochrona wychowanków przed skutkami niedostosowania społecznego.
Bezpieczeństwo emocjonalne i psychiczne.
Zasady zachowania się w różnych sytuacjach, zasady BHP.
Zwracanie uwagi na nieodpowiednie obchodzenie się ze sprzętem znajdującym się w placówce.
Spotkania profilaktyczne w małych grupach.
4 października- światowy dzień uśmiechu.
28 października - dzień odpoczynku
2.
Kształtowanie właściwego stosunku wobec nauki szkolnej
Poznanie sposobu nauki zbieżnego z posiadanymi preferencjami.
Wdrażanie do prawidłowego wykorzystywania czasu ...