Dodaj publikację
Autor
Lena Wojewoda-Pokora
Data publikacji
2014-10-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
97

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam miesięczne plany pracy z grupą wychowawczą w internacie szkoły ponadgimnazjalnej.
 Pobierz (docx, 30,6 KB)

Podgląd treści

WRZESIEŃ

L.p.

Zadania

Cele opiekuńczo- wychowawcze

Formy realizacji

1.

Organizacja pracy w Internacie

Przydział miejsc w internacie, adaptacja wychowanków do nowego środowiska.

Przedstawienie i przypomnienie zasad pobytu w internacie.

Obserwacja środowiska wychowawczego.

Wdrażanie zasad współżycia w grupie.

Poznanie nowych zainteresowań wychowanków.

Zakwaterowanie wychowanków.

Omówienie Regulaminu Internatu ze szczególnym zwróceniem uwagi zmiany w regulaminie oraz na prawa i obowiązki wychowanka. Wdrażanie do przestrzegania rozkładu dnia.

Rozmowy indywidualne z wychowankami.

Wspólne ustalenie zasad pracy w grupie.

Ankieta i rozmowy- moje zainteresowania.

2.

Bezpieczne zachowanie się w internacie

Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego

Uświadomienie uczniów o potrzebie dbania o bezpieczeństwo swoje i innych.

Poznanie ewentualnych braków edukacyjnych młodzieży.

Przedstawienie zasad bezpiecznego zachowania się, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa ppoż. oraz instrukcją ewakuacji.

Zwrócenie uwagi na miejsca szczególnie niebezpieczne w placówce.

Wspólne omówienie zasad bezpiecznych wyjść z internatu.

Organizacja pomocy samo koleżeńskiej. Rozmowy z wychowawcami i rodzicami młodzieży podczas wywiadówki.

3.

Rozwój samorządności

Demokratyczny wybór rady grupy.

Diagnoza potrzeb wychowanków.

Wspieranie inicjatyw wychowanków w zakresie samorządności młodzieży.

Wspólne oglądanie filmów.

Powołanie i określenie działalności MRI.

Demokratyczny wybór samorządu grupy.

Wspólne ustalenie kalendarza imprez internackich.

Dzień Chłopaka.

Film wskazany przez wychowanków w ankiecie.

Wybory do MRI, przydział zadań i obowiązków wychowankom pełniącym określone funkcje.

Organizacja imprez wynikających z kalendarza świąt nietypowych.

4.

Wdrażanie wychowanków do odpowiedzialności za ład i porządek w pokojach oraz pomieszczeniach wspólnego użytku.

Wdrażanie odpowiedzialności za ład i porządek w pokojach oraz aneksie kuchennym.

Kontrola czystości pokoi pod względem dbałości przez młodzież o ich wyposażenie.

5.

Kształtowanie właściwej postawy wobec środowiska.

Rozwój kultury fizycznej i nawyków sprzyjających zdrowiu.

Angażowanie wychowanków do prac społecznie użytecznych. Promowanie zachowań ekologicznych.

Poprawa sprawności fizycznej.

Organizacja czasu wolnego.

„Sprzątania Świata”- gazetka oraz włączenie wychowanków do prac porządkowych.

Podsumowane akcji- zbieramy zakrętki i kontynuacja projektów zbieramy zakrętki/ segregujemy.

Zorganizowanie wyjść na boisko, siłownię, halę i basen. Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie się podczas zajęć sportowych.

Ognisko integracyjne.

PAŹDZIERNIK

LL.p.

Zadania

Cele opiekuńczo- wychowawcze

Formy realizacji

1.

Bezpieczne zachowanie się w internacie

Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego

Uczenie dostrzegania zagrożeń płynących z nieodpowiedzialnych i zagrażających bezpieczeństwu zachowań.

Ochrona wychowanków przed skutkami niedostosowania społecznego.

Bezpieczeństwo emocjonalne i psychiczne.

Zasady zachowania się w różnych sytuacjach, zasady BHP.

Zwracanie uwagi na nieodpowiednie obchodzenie się ze sprzętem znajdującym się w placówce.

Spotkania profilaktyczne w małych grupach.

4 października- światowy dzień uśmiechu.

28 października - dzień odpoczynku

2.

Kształtowanie właściwego stosunku wobec nauki szkolnej

Poznanie sposobu nauki zbieżnego z posiadanymi preferencjami.

Wdrażanie do prawidłowego wykorzystywania czasu ...