Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Dzień Europy” - poznajemy państwa europejskie
SCENARIUSZ
Cel: Zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, historią, kulturą, obyczajami wybranych państw Europy.
Czas pracy: 1 miesiąc (od 9 kwietnia do 9 maja 2014 r.)
Termin prezentacji: 9 maj 2014 r.
Adresaci: uczniowie klas I-III gimnazjum.
Zadania dla osoby odpowiedzialnej za realizację „Dnia Ziemi”: poinformowanie w formie ogłoszenia o sposobie realizacji „Dnia Ziemi”, przekazanie instrukcji przewodniczącym klas, wywieszenie flagi państwowej oraz flagi Unii Europejskiej na budynku szkoły w dniu 9 maj 2014 r., dopilnowanie oceny prezentacji poszczególnych klas.
Poznajemy państwa Europy: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Grecja, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Irlandia.
Szczegółowe zagadnienia do opracowania przez klasy:
Najważniejsze wydarzenia z historii poszczególnych krajów.
Zasłużeni i znani obywatele państw (pisarze, artyści, aktorzy, sportowcy, naukowcy)
Zabytki i miejsca, które warto zobaczyć.
Informacje ogólne: flaga, powierzchnia, sąsiedzi, liczba ludności, stolica, , itp.
Ciekawostki (zwyczaje, potrawy, tradycje)
Sposoby prezentacji:
Każda klasa przygotowuje prezentację wylosowanego kraju w swojej klasie.
Prezentacja może mieć formę plakatów, makiet, wystaw, wystroju itp.
Na zewnętrznych stronach drzwi klasowych ma być widoczna nazwa prezentowanego państwa oraz jego flaga.
Kryteria oceny:
Oryginalność pomysłu zaprezentowania kraju.
Rzetelność treści, trafność doboru materiału.
Ocena prezentacji graficznej i wizualnej.
Prezentacja:
Wszystkie klasy dokonają prezentacji wybranego państwa w swoich klasach w dniu 9 maja 2014 r..
Ocena:
Oceny prezentacji dokona komisja w której skład wejdzie trzech nauczycieli nie mających wychowawstwa. Nagrody dla klasy za zajęcie:
I miejsca – przez wybrane przez siebie kolejne 3 dni klasa nie będzie pytana
II miejsce – przez wybrane przez siebie kolejne 2 dni klasa nie będzie pytana
III miejsce – przez wybrany przez siebie jeden dzień klasa nie będzie pytana
Zajęte miejsca poszczególnych klas dodatkowo będą wliczane do ogólnej klasyfikacji konkursów Samorządu Uczniowskiego.
Instrukcja dla klasy w związku z Dniem Europy
Cel: Zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, historią, kulturą, obyczajami wybranych państw Europy.
Czas pracy: 1 miesiąc (od 9 kwietnia do 9 maja 2014 r.)
Ocena prezentacji: 9 maj 2014 r.
Poznajemy państwa Europy: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Grecja, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Irlandia.
Przykładowe zagadnienia do opracowania przez klasy:
najważniejsze wydarzenia z historii poszczególnych krajów.
zasłużeni i znani obywatele państw (pisarze, artyści, aktorzy, sportowcy, naukowcy)
zabytki i miejsca, które warto zobaczyć.
informacje ogólne: flaga, powierzchnia, sąsiedzi, liczba ludności, stolica, , itp.
ciekawostki (zwyczaje, potrawy, tradycje)
Sposoby prezentacji:
Każda klasa przygotowuje prezentację wylosowanego kraju w swojej klasie.
Prezentacja może mieć formę plakatów, makiet, wystaw, wystroju itp.
Na zewnętrznych stronach drzwi klasowych ma być widoczna nazwa prezentowanego państwa ...