Dodaj publikację
Autor
Leszek Poniatowski
Data publikacji
2015-03-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
78

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dzień Europy.
 Pobierz (docx, 17,0 KB)

Podgląd treści

„Dzień Europy” - poznajemy państwa europejskie

SCENARIUSZ

Cel: Zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, historią, kulturą, obyczajami wybranych państw Europy.

Czas pracy: 1 miesiąc (od 9 kwietnia do 9 maja 2014 r.)

Termin prezentacji: 9 maj 2014 r.

Adresaci: uczniowie klas I-III gimnazjum.

Zadania dla osoby odpowiedzialnej za realizację „Dnia Ziemi”: poinformowanie w formie ogłoszenia o sposobie realizacji „Dnia Ziemi”, przekazanie instrukcji przewodniczącym klas, wywieszenie flagi państwowej oraz flagi Unii Europejskiej na budynku szkoły w dniu 9 maj 2014 r., dopilnowanie oceny prezentacji poszczególnych klas.

Poznajemy państwa Europy: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Grecja, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Irlandia.

Szczegółowe zagadnienia do opracowania przez klasy:

Najważniejsze wydarzenia z historii poszczególnych krajów.

Zasłużeni i znani obywatele państw (pisarze, artyści, aktorzy, sportowcy, naukowcy)

Zabytki i miejsca, które warto zobaczyć.

Informacje ogólne: flaga, powierzchnia, sąsiedzi, liczba ludności, stolica, , itp.

Ciekawostki (zwyczaje, potrawy, tradycje)

Sposoby prezentacji:

Każda klasa przygotowuje prezentację wylosowanego kraju w swojej klasie.

Prezentacja może mieć formę plakatów, makiet, wystaw, wystroju itp.

Na zewnętrznych stronach drzwi klasowych ma być widoczna nazwa prezentowanego państwa oraz jego flaga.

Kryteria oceny:

Oryginalność pomysłu zaprezentowania kraju.

Rzetelność treści, trafność doboru materiału.

Ocena prezentacji graficznej i wizualnej.

Prezentacja:

Wszystkie klasy dokonają prezentacji wybranego państwa w swoich klasach w dniu 9 maja 2014 r..

Ocena:

Oceny prezentacji dokona komisja w której skład wejdzie trzech nauczycieli nie mających wychowawstwa. Nagrody dla klasy za zajęcie:

I miejsca – przez wybrane przez siebie kolejne 3 dni klasa nie będzie pytana

II miejsce – przez wybrane przez siebie kolejne 2 dni klasa nie będzie pytana

III miejsce – przez wybrany przez siebie jeden dzień klasa nie będzie pytana

Zajęte miejsca poszczególnych klas dodatkowo będą wliczane do ogólnej klasyfikacji konkursów Samorządu Uczniowskiego.

Instrukcja dla klasy w związku z Dniem Europy

Cel: Zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, historią, kulturą, obyczajami wybranych państw Europy.

Czas pracy: 1 miesiąc (od 9 kwietnia do 9 maja 2014 r.)

Ocena prezentacji: 9 maj 2014 r.

Poznajemy państwa Europy: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Grecja, Szwecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Irlandia.

Przykładowe zagadnienia do opracowania przez klasy:

najważniejsze wydarzenia z historii poszczególnych krajów.

zasłużeni i znani obywatele państw (pisarze, artyści, aktorzy, sportowcy, naukowcy)

zabytki i miejsca, które warto zobaczyć.

informacje ogólne: flaga, powierzchnia, sąsiedzi, liczba ludności, stolica, , itp.

ciekawostki (zwyczaje, potrawy, tradycje)

Sposoby prezentacji:

Każda klasa przygotowuje prezentację wylosowanego kraju w swojej klasie.

Prezentacja może mieć formę plakatów, makiet, wystaw, wystroju itp.

Na zewnętrznych stronach drzwi klasowych ma być widoczna nazwa prezentowanego państwa ...