Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć matematyki w kl. VI
Data: 22.01.2015r.
Dział: Matematyka i my.
Temat zajęć: Domy i mieszkania – zastosowanie wiedzy w praktyce.
Czas trwania zajęć: 45 minut
Cele operacyjne:Uczeń:• oblicza koszt zakupu, znając cenę za metr bieżący lub metr kwadratowy
• czyta plan mieszkania, plan działki
• oblicza pola czworokątów na podstawie wymiarów odczytanych z rysunków
• oblicza obwody i powierzchnie pomieszczeń, mając podane ich wymiary rzeczywiste lub w skali
• rozróżnia jednostki pola powierzchni,• wyjaśnia sposób obliczania pól figur płaskich, • rozwiązuje zadania tekstowe z zastosowaniem jednostek pól powierzchni,
• wyciąga wnioski na podstawie uzyskanych wyników,• kształci umiejętności uniwersalne: - stosuje się do obowiązujących zasad, - współpracuje z drugą osobą, - jest odpowiedzialny za wyniki swojej pracy, - uczy się samooceny.
Metody pracy:- pogadanka,- aktywizująca,- prezentacja,- pracy we współpracy
Formy pracy:- praca z całą klasą,- praca w grupachŚrodki dydaktyczne:- karty pracy,- tablica, - domino matematyczne.
Przebieg zajęć:
Powitanie z klasą.
Wprowadzenie do tematu zajęć. Nauczyciel wyjaśnia zasady pracy na lekcji.
3. Praca w grupach – układanie domina matematycznego dotyczącego jednostek długości i pól powierzchni. Wspólne sprawdzenie poprawności wykonania polecenia. (zał. 1).
4. Zapisanie tematu lekcji: „Domy i mieszkania – zastosowanie wiedzy w praktyce”.
Praca z całą klasą.
Uczniowie przypominają, w jaki sposób oblicza się pole powierzchni figur płaskich.
6. Praca w grupach. Uczniowie otrzymują zadanie tekstowe. Po przeczytaniu jego treści każda z grup losuje pytania, do którego musi wykonać obliczenia. (zał. 2) Przewodniczący grupy prezentuje rozwiązanie na tablicy, pozostali uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania obliczeń.
7. Praca w grupach – burza mózgów. Uczniowie otrzymują zadanie tekstowe. Czytają treść i podają propozycje rozwiązania zadania, poczym przystępują do pracy w grupach. (zał. 3) Przewodniczący grupy prezentuje rozwiązanie na tablicy, pozostali uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania obliczeń.
8. Podsumowanie zajęć przez nauczyciela. Ocena pracy uczniów. Najaktywniejsze grupy zostają nagrodzone ocenami. Nauczyciel prosi o ocenę lekcji - uczniowie zamalowują odpowiednie okno w wieżowcu, im wyższe piętro tym wyższa ocena.
9. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej – zadanie tekstowe (zał.4).
Opracował
Załącznik 1
START
3 ha
30000 m2
150 mm
15 cm
14 a
1400 m2
2 m2
20000cm2
5 ha
500 a
4 m2
400 dm2
23 km
23 000 m
77 m2
0,77 a
5,5 ha
55000 m2
KONIEC
Załącznik 2
Zadanie 1
Metr kwadratowy mieszkania w Bydgoszczy kosztuje 4715 zł, w Toruniu 4674 zł.
Jaka jest powierzchnia każdego z mieszkań?
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
Ile trzeba zapłacić za mieszkanie w Bydgoszczy, a ile w Toruniu?
………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
Obaj inwestorzy zażyczyli sobie, aby podłogę w ...