Dodaj publikację
Autor
Robert Kubeł
Data publikacji
2015-04-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
216

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć z matematyki dotyczący obliczania pól figur w odniesieniu do sytuacji praktycznych. Dobra powtórka w klasie VI.
 Pobierz (docx, 835,1 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć matematyki w kl. VI

Data: 22.01.2015r.

Dział: Matematyka i my.

Temat zajęć: Domy i mieszkania – zastosowanie wiedzy w praktyce.

Czas trwania zajęć: 45 minut

Cele operacyjne:Uczeń:• oblicza koszt zakupu, znając cenę za metr bieżący lub metr kwadratowy

• czyta plan mieszkania, plan działki

• oblicza pola czworokątów na podstawie wymiarów odczytanych z rysunków

• oblicza obwody i powierzchnie pomieszczeń, mając podane ich wymiary rzeczywiste lub w skali

• rozróżnia jednostki pola powierzchni,• wyjaśnia sposób obliczania pól figur płaskich, • rozwiązuje zadania tekstowe z zastosowaniem jednostek pól powierzchni,

• wyciąga wnioski na podstawie uzyskanych wyników,• kształci umiejętności uniwersalne: - stosuje się do obowiązujących zasad, - współpracuje z drugą osobą, - jest odpowiedzialny za wyniki swojej pracy, - uczy się samooceny.

Metody pracy:- pogadanka,- aktywizująca,- prezentacja,- pracy we współpracy

Formy pracy:- praca z całą klasą,- praca w grupachŚrodki dydaktyczne:- karty pracy,- tablica, - domino matematyczne.

Przebieg zajęć:

Powitanie z klasą.

Wprowadzenie do tematu zajęć. Nauczyciel wyjaśnia zasady pracy na lekcji.

3. Praca w grupach – układanie domina matematycznego dotyczącego jednostek długości i pól powierzchni. Wspólne sprawdzenie poprawności wykonania polecenia. (zał. 1).

4. Zapisanie tematu lekcji: „Domy i mieszkania – zastosowanie wiedzy w praktyce”.

Praca z całą klasą.

Uczniowie przypominają, w jaki sposób oblicza się pole powierzchni figur płaskich.

6. Praca w grupach. Uczniowie otrzymują zadanie tekstowe. Po przeczytaniu jego treści każda z grup losuje pytania, do którego musi wykonać obliczenia. (zał. 2) Przewodniczący grupy prezentuje rozwiązanie na tablicy, pozostali uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania obliczeń.

7. Praca w grupach – burza mózgów. Uczniowie otrzymują zadanie tekstowe. Czytają treść i podają propozycje rozwiązania zadania, poczym przystępują do pracy w grupach. (zał. 3) Przewodniczący grupy prezentuje rozwiązanie na tablicy, pozostali uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania obliczeń.

8. Podsumowanie zajęć przez nauczyciela. Ocena pracy uczniów. Najaktywniejsze grupy zostają nagrodzone ocenami. Nauczyciel prosi o ocenę lekcji - uczniowie zamalowują odpowiednie okno w wieżowcu, im wyższe piętro tym wyższa ocena.

9. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej – zadanie tekstowe (zał.4).

Opracował

Załącznik 1

START

3 ha

30000 m2

150 mm

15 cm

14 a

1400 m2

2 m2

20000cm2

5 ha

500 a

4 m2

400 dm2

23 km

23 000 m

77 m2

0,77 a

5,5 ha

55000 m2

KONIEC

Załącznik 2

Zadanie 1

Metr kwadratowy mieszkania w Bydgoszczy kosztuje 4715 zł, w Toruniu 4674 zł.

Jaka jest powierzchnia każdego z mieszkań?

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

Ile trzeba zapłacić za mieszkanie w Bydgoszczy, a ile w Toruniu?

………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

Obaj inwestorzy zażyczyli sobie, aby podłogę w ...