Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
..............................................
pieczątka szkoły
Plan działań wspierających
ucznia uzdolnionego z języka angielskiego
|Dane ucznia |Imię i nazwisko |Melania B. |
| |Data urodzenia |01.01.2002 |
| |Miejsce zamieszkania |XXX, ul. Polna 4 |
|Dane szkoły/placówki |Nazwa i adres |Publiczna Szkoła Podstawowa w XXX, ul. |
| | |Niepodległości 10 |
| |Klasa |VI b |
|Dane kontaktowe rodziców/opiekunów prawnych |Anna i Jan B., ul. Polna 4, XXX |
|Dane dotyczące planu |Data opracowania planu |Październik 2014 roku |
| |Czas realizacji planu |Rok szkolny 2014/2015 |
|CELE |
|Ogólne: |1. Rozwijanie zainteresowań; |
| |2. wdrażanie do systematyczności i samodzielności; |
| |3. kształtowanie pamięci i wdrażanie do stosowania efektywnych technik uczenia się; |
| |4. poszerzenie wiadomości i umiejętności uczennicy o treści nauczania zgodne z podstawą |
| |programową i wykraczające poza nią; |
| |5. nabycie umiejętności do ich przekazywania przy pomocy różnych struktur |
| |leksykalno-gramatycznych; |
| |6. poprawienie zdolności do swobodnej komunikacji w języku angielskim; |
| |7. poszerzenie wiadomości o elementy realio- i kulturoznawcze; 8. przygotowanie do udziału w |
| |konkursach języka angielskiego. |
|Szczegółowe: |Zagadnienia gramatyczne na poziomie zaawansowanym: zdania przydawkowe, celowe i okolicznikowe |
| |czasu; warunkowe; czasowniki modalne, związki frazeologiczne. |
| |Zagadnienia leksykalne z tematyki: |
| | |
| |1) człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje, zainteresowania); |
| |2) dom (miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia); |
| |3) szkoła (przedmioty nauczania, przybory szkolne); |
| |4) praca (popularne zawody); |
| |5) Życie rodzinne i towarzyskie (członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności |
| |Życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego); |
| |6) żywienie (artykuły spożywcze, posiłki);7) zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary, |
| |sprzedawanie i kupowanie); |
| |8) podróżowanie i turystyka (środki transportu, kierunki świata); |
| |9) kultura (święta, obrzędy); |
| |10) sport (popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy); |
| |11) zdrowie (samopoczucie, higiena codzienna); |
| |Metody pracy z uczniem: rozwiązywanie testów konkursowych, słuchanie i czytanie tekstów ze |
| |zrozumieniem oraz ich przetwarzanie, tworzenie własnego tekstu, wyszukiwanie informacji |
| |szczegółowych, tłumaczenie tekstów. |
| |12) świat przyrody (pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz). |
|ZALECENIA DO PRACY |
|Dostosowania |Rodzaj działań |Kto i w ramach jakich zajęć? (jacy |
| | |nauczyciele/specjaliści) |
|W zakresie przygotowania środowiska |Umożliwienie korzystania z księgozbiorów |Nauczyciel bibliotekarz, nauczyciele języka |
|zewnętrznego (budynek, sala lekcyjna, miejsce |językowych biblioteki szkolnej, pomocy |angielskiego. |
|pracy ucznia). |dydaktycznych, w tym interaktywnych; wsparcie | |
| |nauczyciela w wykonywaniu zadań. | |
|W zakresie przekazywanych treści nauczania na |Dostosowywanie pomocy dydaktycznych do potrzeb |Nauczyciele języka angielskiego |
|poszczególnych obowiązkowych i dodatkowych |uczennicy (specjalistyczne słowniki, dostęp do | |
|zajęciach |słownika internetowego na lekcjach, praca na | |
| |platformie e-learningowej). | |
|W zakresie sprawdzania wiedzy i umiejętności |Poziom sprawdzania wiedzy dostosowany do |Nauczyciele języka angielskiego |
| |wysokich możliwości uczennicy w zakresie zajęć | |
| |dodatkowych, na zajęciach wspólnych z zespołem | |
| |klasowym sprawdzanie wiedzy zgodne z ogólnymi ...