Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI W KLASIE IV
TEMAT: Własności prostopadłościanów.
Cele operacyjne:
W wyniku opracowania materiału uczeń:
- zna pojęcie prostopadłościanu i sześcianu
- zna pojęcie odcinków prostopadłych i równoległych
- wskazuje modele prostopadłościanu i sześcianu z pośród modeli figur przestrzennych
- potrafi wskazać elementy prostopadłościanu(omawia ich własności): ściany boczne, krawędzie, wierzchołki
- potrafi odczytać z rysunku lub nazwać symbolicznie elementy prostopadłościanu
- potrafi wskazać ściany i krawędzie prostopadłe i równoległe
- oblicza sumę długości krawędzi prostopadłościanu
- rozwiązuje zadania tekstowe dotyczące długości krawędzi prostopadłościanu
Środki dydaktyczne:
Plansza z prostokątem, plansza z prostopadłościanem, patyczki o odpowiednich długościach, plastelina, modele graniastosłupów, podręcznik, zeszyt ćw., zeszyt ucznia
Formy organizacyjne: praca równym frontem, praca w parach, w odpowiednich częściach lekcji samodzielna praca ucznia.
Metody nauczania:
– Podająca: pogadanka(z wykorzystaniem analogi w pojęciach matematycznych),
– Eksponująca: pokaz,
– Praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia praktyczne.
Czas pracy: 45 minut.
Struktura lekcji:
I. Część wstępna lekcji ( ok. 5 min)
1. Czynności organizacyjne.
2. Przypomnienie wiadomości o odcinkach prostopadłych i równoległych na przykładzie prostokąta.
II. Część właściwa lekcji. (30 min)
1. Przedstawienie tematu i celów lekcji, zapis tematu.
2.Powtórzenie wiadomości o prostopadłościanie i sześcianie – praca z modelami.
Zeszyt Ćw. Zadania str 95
3. Wskazywanie krawędzi i ścian, prostopadłych i równoległych.
4. Pogadanka dotycząca długości krawędzi w prostopadłościanie (wprowadzenie sposobu symbolicznego podawania wymiarów prostopadłościanu)
Zeszyt Ćw. Zadania 3,4a str 96
- zadanie dotyczące obliczenia sumy długości krawędzi prostopadłościanu.
Praca z modelem / zał. 1
5. Praca w parach-
- budowa szkieletów prostopadłościanu.
- zadania dotyczące obliczania sumy długości krawędzi prostopadłościanu.
6. Zadanie podsumowujące własności prostopadłościanu. *
III. Cześć końcowa lekcji (ok. 10 min)
1. Ewaluacja lekcji - Załącznik 2
2. Zadanie domowe: Zeszyt ćwiczeń, strona 97
*dla chętnych dodatkowa karta zadań
Załącznik 1
|Karta pracy -obliczenia wykonaj w zeszycie. |Karta pracy -obliczenia wykonaj w zeszycie |
| | |
|Zad. 1 |Zad. 1 |
|Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościanu o wymiarach: |Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościanu o wymiarach: |
|3cm x 7 cm x 8cm |3cm x 7 cm x 8cm |
|Zad. 2 |Zad. 2 |
|Oblicz łączną długość krawędzi sześcianu |Oblicz łączną długość krawędzi sześcianu |
|o krawędzi długości 15 metrów |o krawędzi długości 15 metrów |
Załącznik 2
Jak oceniam lekcje?
1.Czy według ciebie lekcja była interesująca?
tak nie
2. Atmosfera na lekcji była....
[pic] [pic]
3. Czy zadania wykonywane na lekcji były dla ciebie łatwe i zrozumiałe?
tak raczej tak nie
4. Jak oceniasz swoją pracę na zajęciach?
1 2 3 4 5 6 7 8