Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Derbot- Gadzik
Data publikacji
2015-08-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
50

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji otwartej z historii w korelacji z muzyką z zastosowaniem elementów oceniania kształtującego, klasa VI.
 Pobierz (docx, 21,3 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji otwartej z przedmiotu historia i społeczeństwo w korelacji

z muzyką

1.Imię i nazwisko nauczyciela

mgr Katarzyna Derbot- Gadzik, mgr Ewa Bednarz

2. Przedmioty

historia i społeczeństwo, muzyka.

3. Data

30.01.2015 r.

4. Klasa

VI b

5. Temat lekcji / pytanie kluczowe, jeżeli jest przewidziane.

Temat: Powstanie styczniowe

6. Cel główny.

Cele główne lekcji:

- przedstawienie przyczyn, przebiegu i znaczenia powstania styczniowego,

- budzenie dumy narodowej z bohaterskiej postawy Polaków i Polek w czasie powstania styczniowego

- upamiętnienie 152 rocznicy wybuchu powstania styczniowego poprzez budowanie szacunku do symboli narodowych, „rocznic narodowych” i historii naszego państwa

7. Cele lekcji podane w języku ucznia.

Cele sformułowane w języku ucznia:

na dzisiejszej lekcji dowiecie się, dlaczego Polacy wywołali powstanie

styczniowe, jak wyglądał przebieg walk, jaka była rola kobiet w powstaniu

oraz w jaki sposób powstańcy zostali ukarani przez cara za podjętą walkę.

8. Jakie treści/umiejętności po zajęciach powinni nabyć uczniowie (NaCoBezu)

Na Co Bezu Po skończonej lekcji będziesz potrafił/ potrafiła:

- wymienić przyczyny i skutki powstania styczniowego,

- podać dokładną datę wybuchu powstania oraz rok jego zakończenia,

- określić, który to wiek i zaznaczyć go na taśmie chronologicznej,

- wyjaśnić pojęcia: powstanie, branka, Czerwoni, Biali, partyzantka,

- rozpoznać na ilustracji dyktatorów powstania,

- opowiedzieć o działalności i roli kobiet w powstaniu styczniowym,

- zaśpiewać z prostym akompaniamentem perkusyjnym pieśni niepodległościowe: „W krwawym polu”, „Ojczyzna”,

- wyjaśnić rolę pieśni patriotycznych dla walczących Polaków,

- ocenić znaczenie powstania.

9. Podanie fragmentu podstawy programowej jaka jest realizowana na lekcji.

Realizacja podstawy programowej z przedmiotu historia i społeczeństwo

HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO

II etap edukacyjny- klasy IV-VI

Cele kształcenia – wymagania ogólne

I.Chronologia historyczna. Uczeń posługuje się podstawowymi określeniami czasu historycznego: okres p.n.e., n.e., tysiąclecie, wiek, rok; przyporządkowuje fakty historyczne datom; oblicza upływ czasu między wydarzeniami historycznymi i umieszcza je na linii chronologicznej; dostrzega związki teraźniejszości z przeszłością.

II.Analiza i interpretacja historyczna. Uczeń odpowiada na proste pytania postawione do tekstu źródłowego, planu, mapy, ilustracji; pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje; stawia pytania dotyczące przyczyn i skutków analizowanych wydarzeń historycznych i współczesnych.

Treści nauczania - wymagania szczegółowe:

23. Formy walki o niepodległość. Uczeń:

1) umiejscawia w czasie powstanie styczniowe;

2) wymienia cele walki powstańców oraz przykłady represji zastosowanych wobec społeczeństwa po przegranych powstaniach.

Realizacja podstawy programowej z przedmiotu muzyka

II etap edukacyjny: klasy IV–VI

Cele kształcenia– wymagania ogólne

I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji.

Uczeń poznaje podstawowe pojęcia i terminy muzyczne, rozumie ich znaczenie

i wykorzystuje ...