Dodaj publikację
Autor
Anna Kozłowska
Data publikacji
2016-02-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
435

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ciekawy scenariusz z podziałem na role, opisem scenografii oraz tytułami piosenek, które wykorzystane były w apelu.
 Pobierz (docx, 29,3 KB)

Komentarze

agnieszeczka, 2016-02-14, ocena:

Gratuluję!Ciekawy pomysł, świetna muzyka.

Podgląd treści

SZKOŁA PODSTAWOWA W MODRZU

„Opowiedz nam historio... NIEPODLEGŁOŚĆ”

- scenariusz z okazji Święta Niepodległości

„W losie Ojczyzny swejwziąć udział...”(Mieczysław Jastrun)

Opracowanie:

Anna Kozłowska

MODRZE 2015

Cele:

- kształtowanie postaw patriotycznych;

- kształtowanie postawy szacunku dla dziedzictwa narodowego, symboli narodowych, właściwego zachowania podczas uroczystości

- rozwijanie umiejętności recytatorskich, teatralnych, wokalnych;

- znajomość najważniejszych wydarzeń z przeszłości narodu polskiego,

- ukazanie doniosłego momentu odzyskania niepodległości

- ukazanie ofiar polskich dążeń niepodległościowych, cierpienia Polaków skazanych na tułaczkę, więzienia

- uwrażliwienie na piękno ojczystej poezji i pieśni patriotycznej

- kultywowanie tradycji narodowych (uroczyste obchodzenie rocznic narodowych).

Uczniowie przed występem przygotowują:

• rekwizyty i dekoracje: granatowy materiał (napis, orzeł, kajdany); ognisko; krzyże brzozowe; wojskowy hełm; menażka; pnie drzew, słoiki przewiązane czerwoną rafią z zapalonymi świecami zapachowymi w kolorze czerwonym; zasuszone liście; biało-czerwone liście z papieru, łańcuchy papierowe biało-czarne; karbowany szary papier;

• kostiumy: wykonane z kolorowej bibuły i gałęzi stroje drzew: Dębu, Topoli, Sosny i Brzozy; mundury wojskowe dla żołnierzy; strój Krakowianki, strój anioła;

• muzykę: odtwarzacz CD i płyty z następującymi nagraniami: Fryderyk Chopin: „Etiuda c-moll op. 10 Rewolucyjna”, Nava Tehila „Shalom Aleichem”, Diane Arkenstone: „The Angels Voice”, Hora Medura: „Lets dance, Israeli Folk Dances”, śpiew ptaków.

Występują:

Dąb, Topola, Sosna, Brzoza, żołnierze, Krakowianka, aniołowie, recytator, narratorzy.

Scenariusz

Narrator I:

Dzień dobry! Witamy wszystkich bardzo serdecznie na akademii z okazji Święta Niepodległości zatytułowanej: „Opowiedz nam historio... NIEPODLEGŁOŚĆ”.

Witamy panią dyrektor Annę Łykowską,

- posła na Sejm RP VIII kadencji - doktora habilitowanego Killiona Munyamę

- Burmistrza Miasta i Gminy Stęszew - pana Włodzimierza Pinczaka,

- panią dyrektor Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Stęszewie - Irenę Wojtkowiak,

- sołtysa Modrza - pana Mariana Trojanowskiego,

- księdza proboszcza Romualda Turbańskiego,

- prezydenta fundacji Kiwanis Klub „Koziołki Poznańskie” - pana Aleksandra Skorackiego

- dyrektor Domu Kultury w Stęszewie - panią Barbarę Bawer,

- przedstawicieli Zespołu Folklorystycznego „Modrzanki”,

- Przewodniczącą Rady Rodziców - panią Angelikę Wojciechowską,

- grono pedagogiczne i nauczycieli emerytowanych,

- rodziców

i Was drodzy koledzy i drogie koleżanki.

Zapraszamy do obejrzenia montażu słowno-muzycznego, który na tę uroczystość przygotowaliśmy. Rozpocznijmy od odśpiewania hymnu.

Narrator II:

Proszę o powstanie. Baczność! Do hymnu!

(Odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego.)

Narrator II:

Spocznij!

Narrator I:

Obchodzimy dzisiaj niezwykłą uroczystość. 97 lat temu Polska odzyskała niepodległość. Był rok 1918. Nie zawsze na naszej ziemi mogła rozbrzmiewać polska mowa i powiewać biało-czerwona flaga. Nasi przodkowie z wielkim mozołem i zaangażowaniem budowali państwo polskie, krzewili naszą kulturę, mowę i obyczaje. Jednak prócz Polski w siłę rosły inne państwa, które starały się pozyskać dla siebie nowe, jakże bogate tereny polskie. Pod koniec XVIII wieku trzy państwa – Prusy, Rosja i Austria dokonały rozbiorów Polski i na 123 ...