Dodaj publikację
Autor
Karolina Gwiaździńska
Data publikacji
2016-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
79

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam zestaw czterech autorskich gier harcerskich do wykorzystania podczas zbiórek. Gry zawierają szczegółowy opis m.in.: przebiegu, pomocy do wykonania.
 Pobierz (docx, 26,7 KB)

Podgląd treści

Gry harcerskie

Autor: pwd. Karolina Gwiaździńska

ZWIAD

Pomoce :

kartki A4,

długopisy,

karty zwiadowcy (po cztery na każdy zastęp),

wytyczne do opowiadania.

Przebieg gry:

każdy zastęp otrzymuje kartkę z wytycznymi, na podstawie których musi należy wymyślić opowiadanie (nie dłuższe niż strona A4) – na napisanie opowiadania dajemy określony czas np. 20 minut,

zastępy zostają ponumerowane,

po napisaniu opowiadania zastęp wybiera spośród swoich członków cztery osoby, które będą zwiadowcami,

zwiadowcy otrzymują karty z informacjami, które muszą zebrać od poszczególnych zastępów, drużyn,

na hasło „start” wybrane osoby z zastępu, przez czas trwania gry, czytają swoje opowiadania, (gdy skończą , zaczynają od początku – osoby czytające mogą się zmieniać),

podczas czytania zwiadowcy kursują między zastępami w celu uzyskania informacji (od którego zastępu zaczną zależy tylko od nich),

na hasło „koniec gry” zbierane są karty zwiadowców oraz podpisane opowiadania,

wygrywa zastęp, drużyna która zdobędzie najwięcej poprawnych informacji.

Przykładowe wytyczne do treści opowiadania:

dwie dziewczyny,

pogoda,

pora roku,

miesiąc,

rok,

nazwa miasta, wsi w której dzieje się akcja,

jedna postać fantastyczna,

sprawność harcerska,

nawa potrawy, itp.

Punkty ujemne – może otrzymać zastęp za nie umieszczenie w opowiadaniu wszystkich wytycznych (uniemożliwiają przez to zdobycie wszystkich informacji).

Przy polu z numerem swojego zastępu zwiadowca rysuje kreskę.

Przykładowa karta zwiadowcy (na osiem zastępów).

Zwiadowca 1, numer zastępu ______

1. Jaka była pogoda?

ZASTĘP 1 ………………………..... ZASTĘP 2 …………………………...

ZASTĘP 3 …………………………. ZASTĘP 4 …………………………....

ZASTĘP 5 …………………………. ZASTĘP 6 ……………………………

ZASTĘP 7 …………………………. ZASTĘP 8 ……………………………

2. Jaką sprawność harcerską można było zdobyć?

ZASTĘP 1 ………………………..... ZASTĘP 2 …………………………...

ZASTĘP 3 …………………………. ZASTĘP 4 …………………………....

ZASTĘP 5 …………………………. ZASTĘP 6 ……………………………

ZASTĘP 7 …………………………. ZASTĘP 8 ……………………………

3. Nazwa postaci fantastycznej – pytanie za 2 punkty.

……………………………………………………………………………………….

Zwiadowca 2, numer zastępu ______

1. Jaka była pora roku?

ZASTĘP 1 ………………………..... ZASTĘP 2 …………………………...

ZASTĘP 3 …………………………. ZASTĘP 4 …………………………....

ZASTĘP 5 …………………………. ZASTĘP 6 ……………………………

ZASTĘP 7 …………………………. ZASTĘP 8 ……………………………

2. Miejsce akcji

ZASTĘP 1 ………………………..... ZASTĘP 2 …………………………...

ZASTĘP 3 …………………………. ZASTĘP 4 …………………………....

ZASTĘP 5 …………………………. ZASTĘP 6 ……………………………

ZASTĘP 7 …………………………. ZASTĘP 8 ……………………………

3. Imiona dwóch dziewczyn – pytanie za 2 punkty.

……………………………………………………………………………………….

ZIMOWA KRAINA – gra na czas, może być przeprowadzona w szkole lub w terenie, najlepiej w porze wieczornej

1. Pomoce:

dwie deski z przymocowanymi strzemionami na umieszczenie stóp (na cztery osoby),

„ciasteczka” z masy solnej przedstawiające różne kształty w tym gwiazdy (około 50 sztuk, gwiazd powinno być przynajmniej 20)

papierowe lub drewniane budki dla ptaków,

sznur z lampkami,

podgrzewacze

rysunki ptaków (mogą być wydruki): gil, sikorka, wróbel,

wycięte z papieru „lodowe kry” (15 sztuk),

dzwoneczki (20 sztuk),

dratwa,

nitka,

ponumerowane koperty (4 sztuki),

wydrukowane wierszyki – zagadki.

2. Przebieg gry:

przygotowanie czterech stanowisk ...