Dodaj publikację
Autor
Justyna Rocławska
Data publikacji
2016-05-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
114

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt ten dotyczy figur geometrycznych takich jak: koło i okrąg. Pomaga, w samodzielnym dochodzeniu do prawidłowych rozwiązań zadań dotyczących kół i okręgów. Zapoznaje z ciekawostkami i atrybutami liczby pi, którą uczniowie używają w trakcie obliczeń. Program projektu realizowany przez uczniów może stać się źródłem satysfakcji, rozbudzić zainteresowanie również matematyką i dać szansę samodzielnej, kreatywnej aktywności.
 Pobierz (doc, 45,5 KB)

Podgląd treści


Zespół szkół Nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Bydgoszczy

PROJEKT EDUKACYJNY „Ty i liczba PI”

Spis treści

1. Cele projektu.

2. Działy tematyczne, przebieg oraz realizacja projektu.

3. Czas i miejsce realizacji projektu.

4. Metody i formy wykonania projektu.

5. Kryteria oceniania.

6. Forma prezentacji.

7. Przewidywane efekty projektu.

8. Ewaluacja projektu.

9. Realizatorzy projektu.

1. Najłatwiej do nas przemawia to, co możemy zobaczyć i dotknąć. To, co używamy na co dzień, jest nam bliskie, łatwiej nam zrozumieć i wytłumaczyć. Świat wokół nas tworzą przeróżne kształty - figury płaskie i przestrzenne. Jedną taką bardzo znaną i przydatną figurą jest koło. Figura ta stała się niesamowitym wynalazkiem dla ludzkości. Zagłębiając się w jego własności napotykamy liczbę pi, która budzi wiele kontrowersji i zaciekawienie wśród uczniów. Projekt ten dotyczy figur geometrycznych takich jak: koło i okrąg. Pomaga, w samodzielnym dochodzeniu do prawidłowych rozwiązań zadań dotyczących kół i okręgów. Zapoznaje z ciekawostkami i atrybutami liczby pi, którą uczniowie używają w trakcie obliczeń. Program projektu realizowany przez uczniów może stać się źródłem satysfakcji, rozbudzić zainteresowanie również matematyką i dać szansę samodzielnej, kreatywnej aktywności. Motywuje do dalszej pracy.

1. Cele główne:

- wykorzystanie w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych na lekcjach geometrii,

- odreagowanie napięć nerwowych poprzez aktywny udział w zajęciach,

- poprawa nastroju poprzez stwarzanie okazji osiągnięcia sukcesu.

2. Cele szczegółowe:

- zmotywowanie uczniów do nauki matematyki,

- doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji w różnorodnych źródłach, np. encyklopedia matematyki, Internet, literatura fachowa,

- doskonalenie umiejętności rysowania figur płaskich,

- ćwiczenie zdolności stosowania własności figur do rozwiązywania zadań

- doskonalenie umiejętności posługiwania się programem Microsoft Office PowerPoint.

2. Niżej wymienione tematy oraz zadania realizowane będą na zajęciach dydaktycznych z matematyki oraz zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach art. 42 KN.

Tematy i zadania:

- Oglądamy prezentacje multimedialne pt. ”Liczba pi”.

- Co wiemy o pi?- szukamy informacji o liczbie pi w różnych źródłach.

- Co liczba pi ma wspólnego z okręgiem?- długość okręgu, długość łuku, pole koła.

- Świat kół i okręgów - wyszukiwanie figur w otaczającym nas świecie.

- Rozwiązujemy zadania z okręgami i kołami. Obliczamy długość okręgu, długość łuku

oraz pole koła.

- Tworzymy mandale z okręgów.

- Konkurs „Pizza Pi”.

3. Projekt jest wieloetapowy i obejmuje uczniów SP kl. IV-VI, oraz Gimnazjum przebywających na leczeniu w bydgoskich szpitalach.

Miejsce: Oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dra A. Jurasza, Oddział Ortopedii Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dra A. Jurasza, Oddział Psychiatrii Dziecięcej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dra A. Jurasza, Oddział Pediatrii ...