Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie
PRZYKŁAD WYKORZYSTANIA TIK W PRACY Z UCZNIAMI
Autor
Katarzyna Kurowska
Temat lekcji:
Klasyfikacja czworokątów
Przedmiot/ rodzaj zajęd: matematyka
Klasa i etap edukacyjny: klasa 5, II etap
Cel lekcji (wyrażony w języku ucznia):
Utrwalę własności czworokątów i będę potrafił/a je właściwie klasyfikowad
Ćwiczenie/zadanie dla
uczniów:
1. Czego nauczą się uczniowie
dzięki dwiczeniu?
2. Krótki opis dwiczenia
z zastosowaniem TIK.
3. Polecenie do dwiczenia dla
uczniów.
Uzasadnienie zastosowania
TIK
(korzyści dla uczenia się
uczniów; dlaczego użycie TIK
jest w tym miejscu lepsze niż
tradycyjne metody?)
1. Poprawnie określad własności i klasyfikowad czworokąty
2. Omawiamy przygotowane w domu przez uczniów
materiały- tabele, w których wykonali rysunki i wypisali
własności czworokątów, analizujemy podane przez nich
własności i weryfikujemy ich poprawnośd przydatnośd.
Następnie przedstawiam uczniom przykładową
prezentację wykonaną przez ucznia. Uczniowie
podzielenie na zespoły tworzą własną prezentację, którą
potem prezentują.
3. Otwórzcie program PowerPoint
Korzystając z podręcznika, zeszytu dwiczeo oraz
przygotowanej i sprawdzonej tabeli wykonajcie
prezentację multimedialną, którą przedstawicie klasie.
Pracujcie wspólnie, kontrolujcie poprawnośd zapisów i
wykonanych rysunków. Pamiętajcie, że w przypadku
wątpliwości możecie skorzystad z pomocy i wskazówek
nauczyciela
Prezentację zapiszcie na nośnikach pamięci.
Uczniowie pracują w grupie, nie wstydzą się występu przed
całą klasą. Każdy jest aktywnie zaangażowany w lekcje.
Uczniowie komunikują się ze sobą, analizują poznane
własności.
mgr Katarzyna Kurowska
nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych
Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie
Wskazówki dla
naśladowców
Uczniowie wcześniej poznali wszystkie własności
czworokątów, przedstawiono im przykładową prezentację.
Ich zadaniem domowym było przygotowanie- zebranie
własności w tabeli (tabela wskazywała, które własności gdzie
należy umieścid). Uczniowie potrafią też tworzyd prezentacje.
Pracując nad własną prezentacją utrwalili zdobyte
wiadomości i umiejętności, dzielili się swoimi
spostrzeżeniami i wiedzą.
Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystane do dwiczenia/zadania dla uczniów:
Laptopy, tablica interaktywna- wyświetlenie prezentacji, program PowerPoint
Materiały dla ucznia i nauczyciela:
tabela z własnościami czworokątów
mgr Katarzyna Kurowska
nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych
Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie
mgr Katarzyna Kurowska
nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych