Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Kurowska
Data publikacji
2016-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
100

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz przeznaczony dla klasy piątej, wykorzystujący TIK w pracy z uczniami.
 Pobierz (pdf, 205,7 KB)

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie

PRZYKŁAD WYKORZYSTANIA TIK W PRACY Z UCZNIAMI

Autor

Katarzyna Kurowska

Temat lekcji:
Klasyfikacja czworokątów

Przedmiot/ rodzaj zajęd: matematyka
Klasa i etap edukacyjny: klasa 5, II etap

Cel lekcji (wyrażony w języku ucznia):
Utrwalę własności czworokątów i będę potrafił/a je właściwie klasyfikowad

Ćwiczenie/zadanie dla
uczniów:
1. Czego nauczą się uczniowie

dzięki dwiczeniu?

2. Krótki opis dwiczenia
z zastosowaniem TIK.

3. Polecenie do dwiczenia dla

uczniów.

Uzasadnienie zastosowania
TIK
(korzyści dla uczenia się
uczniów; dlaczego użycie TIK
jest w tym miejscu lepsze niż
tradycyjne metody?)

1. Poprawnie określad własności i klasyfikowad czworokąty

2. Omawiamy przygotowane w domu przez uczniów

materiały- tabele, w których wykonali rysunki i wypisali
własności czworokątów, analizujemy podane przez nich
własności i weryfikujemy ich poprawnośd przydatnośd.

Następnie przedstawiam uczniom przykładową
prezentację wykonaną przez ucznia. Uczniowie
podzielenie na zespoły tworzą własną prezentację, którą
potem prezentują.

3. Otwórzcie program PowerPoint

Korzystając z podręcznika, zeszytu dwiczeo oraz
przygotowanej i sprawdzonej tabeli wykonajcie
prezentację multimedialną, którą przedstawicie klasie.

Pracujcie wspólnie, kontrolujcie poprawnośd zapisów i
wykonanych rysunków. Pamiętajcie, że w przypadku
wątpliwości możecie skorzystad z pomocy i wskazówek
nauczyciela 

Prezentację zapiszcie na nośnikach pamięci.

Uczniowie pracują w grupie, nie wstydzą się występu przed
całą klasą. Każdy jest aktywnie zaangażowany w lekcje.
Uczniowie komunikują się ze sobą, analizują poznane
własności.


mgr Katarzyna Kurowska

nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych

Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie

Wskazówki dla
naśladowców

Uczniowie wcześniej poznali wszystkie własności
czworokątów, przedstawiono im przykładową prezentację.
Ich zadaniem domowym było przygotowanie- zebranie
własności w tabeli (tabela wskazywała, które własności gdzie
należy umieścid). Uczniowie potrafią też tworzyd prezentacje.

Pracując nad własną prezentacją utrwalili zdobyte
wiadomości i umiejętności, dzielili się swoimi
spostrzeżeniami i wiedzą.

Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystane do dwiczenia/zadania dla uczniów:

Laptopy, tablica interaktywna- wyświetlenie prezentacji, program PowerPoint

Materiały dla ucznia i nauczyciela:
tabela z własnościami czworokątów

mgr Katarzyna Kurowska

nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych

Szkoła Podstawowa im. gen. J. D. Muśnickiego w Lusowie

mgr Katarzyna Kurowska

nauczyciel matematyki i zajęd komputerowych