Dodaj publikację
Autor
Dorota Lewandowska
Data publikacji
2016-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
161

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Założenia innowacji są uzupełnieniem i wzbogaceniem treści programowych z matematyki, przyrody, informatyki i wychowania fizycznego. Wiadomości z wymienionych przedmiotów będą wykorzystywane w sytuacjach z jakimi uczniowie mogą się zetknąć w życiu codziennym. Istotnym elementem zajęć będzie wykorzystanie technik multimedialnych.
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści


Załącznik nr 1 do Uchwały nr 6/2015/2016

Szkoła Podstawowa nr 3
im. Stanisława Wyspiańskiego
w Płońsku

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„Z matematyką za pan brat”

Opracowała:
Dorota Lewandowska

Zatwierdzam do realizacji Uchwała nr 6/2015/2016 z dnia 28.08.2015r.

Wstęp

Bardzo częstym pytaniem zadawanym przez uczniów na lekcjach matematyki jest „Do czego mi się to przyda?”. Celem powstania innowacji było pokazanie uczniom kończącym szkołę podstawową wielorakich możliwości wykorzystania posiadanej wiedzy w życiu codziennym.
Innowacja „Z matematyką za pan brat” opracowana została w oparciu
o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego.
Założenia innowacji stanowią uzupełnienie i wzbogacenie treści programowych z matematyki, przyrody, informatyki i wychowania fizycznego.
Pokazanie korelacji między tymi przedmiotami ma na celu uatrakcyjnienie procesu dydaktyczno-wychowawczego, rozbudzenie i poszerzenie zainteresowań uczniów, a co za tym idzie zwiększenie efektów nauczania. Istotnym elementem realizacji innowacji będzie wykorzystanie na zajęciach technik multimedialnych.
Realizacja innowacji nie wymaga dodatkowych środków.

Dane organizacyjne:

1. Program innowacji obejmuje VI klasę Szkoły Podstawowej nr 3 im. Stanisława Wyspiańskiego w Płońsku. Prowadzony będzie w oddziale integracyjnym.
2. Liczba przewidzianych godzin: 50 godzin.
3. Zajęcia prowadzane będą w oparciu o podręczniki, mapy, plany, atlasy, rozkłady jazdy autobusów, oferty biur turystycznych, oferty sklepów, oferty banków, Internet, prezentacje multimedialne, testy online, encyklopedie. Realizowane będą na terenie szkoły i miasta oraz podczas wycieczek klasowych.

Zakres tematyczny innowacji w korelacji z przyrodą, zajęciami komputerowymi i wychowaniem fizycznym.

Główne cele i założenia :
- zastosowanie wiedzy zdobytej w szkole w praktycznym działaniu,
- uzmysłowienie związku między matematyką a otaczającym światem,
- stymulowanie logicznego myślenia,
- kształtowanie prawidłowego analizowania informacji i wnioskowania,
- rozwijanie wyobraźni i intuicji matematycznej,
- wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości,
- przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty poprzez kształcenie
umiejętności określonych w standardach: czytanie, pisanie, rozumowanie,
wykorzystanie wiedzy w praktyce i korzystanie z informacji,
- kształcenie u dzieci umiejętności współdziałania w grupie, kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych,
- wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy,
- przygotowywanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy oraz szukania informacji,
- ukazanie internetu jako źródła wiedzy o otaczającym świecie oraz narzędzia do nauki i rozwiązywania problemów,
- dzielenie się wiedzą matematyczną z innymi.

|Kręgi tematyczne |Cele szczegółowe kształcenia i |Efekty |
| |wychowania | |
|1. Kalendarz |- wykonywanie obliczeń czasowych |Uczeń: |
|i zegar |i kalendarzowych |- zna i zamienia jednostki czasu, |
| | |- oblicza upływ czasu między podanymi wydarzeniami, |
| | |- posługuje się kalendarzem. |
|2. Zakupy |- wykorzystanie obliczeń pieniężnych w |Uczeń: |
| |zadaniach, |- sprawnie wykonuje obliczenia pieniężne, |
| |- uwzględnianie |- uwzględnia w obliczeniach rabat, podwyżkę, raty. |
| |w rachunkach rabatu lub podwyżki | |
|3. Skala i plan |- wyznaczanie skali dla podanej pary |Uczeń ...