Dodaj publikację
Autor
Renata Stefaniuk
Data publikacji
2016-06-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
133

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć pozalekcyjnych przygotowujących do matury z matematyki.
 Pobierz (docx, 27,4 KB)

Podgląd treści

MATEMATYCZNY TRENING PRZED MATURĄ

Program zajęć przygotowujących

do matury z matematyki

Mgr Renata Stefaniuk

Liceum Ogólnokształcące

im. gen. Wł. Sikorskiego w Międzyrzecu Podl.

I. Charakterystyka programu.

Program ten adresowany jest do uczniów klasy 2c i ma na celu skutecznie pomóc im przygotować się do egzaminu maturalnego z matematyki. Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych uczniów, zarówno dla tych słabszych, którzy muszą uzupełnić braki edukacyjne, jak i dla tych, którzy chcą przypomnieć i utrwalić materiał już zrealizowany. Zajęcia będą realizowane w II semestrze 2014/2015 w klasie drugiej w wymiarze jednej godziny w tygodniu, a następnie w klasie trzeciej w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.

II. Ogólne cele edukacyjne i wychowawcze zajęć.

Cele edukacyjne:

Przypomnienie i utrwalenie materiału realizowanego w klasach pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły średniej.

Uświadomienie uczniom, jakie umiejętności i wiadomości powinni mieć opanowane przed przystąpieniem do matury.

Pomoc uczniom w usystematyzowaniu wiedzy i uzupełnieniu zaległości z lat wcześniejszych.

Kształtowanie i doskonalenie umiejętności doboru odpowiedniego algorytmu do podanego problemu w zadaniu.

Rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się twierdzeniami, definicjami i wzorami.

Rozwijanie umiejętności szybkiego wyszukiwania i sprawnego posługiwania się tablicami matematycznymi oraz kalkulatorem prostym.

Doskonalenie i kształtowanie umiejętności przetwarzania danej informacji w celu rozwiązania sytuacji problemowej.

Kształtowanie umiejętności twórczego i logicznego myślenia.

Rozwijanie i doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Doskonalenie umiejętności precyzyjnego wykonywania poleceń dotyczących danego zadania.

Rozwijanie i doskonalenie sprawnego posługiwania się schematami w typowych zadaniach.

Zachęcanie do wyszukiwania nietypowych rozwiązań danego problemu.

Cele wychowawcze zajęć:

Kształtowanie nawyku pracowitości, systematyczności i wytrwałości.

Motywowanie uczniów do samodzielnej pracy.

Wyrabianie umiejętności planowania nauki i jej odpowiedniej organizacji.

Wyrabianie umiejętności radzenia sobie z danym problemem oraz ze stresem.

Wzmacnianie wiary we własne możliwości.

Doskonalenie umiejętności pracy w grupie.

Rozwijanie umiejętności pomocy koleżeńskiej i uczenia się od siebie nawzajem.

Współpracowanie uczniów i ich integracja.

Tworzenie przyjemnej i koleżeńskiej atmosfery oraz pozytywnych relacji w zespole.

III. Treści nauczania zawarte w programie.

Liczby rzeczywiste:

przedstawianie liczb rzeczywistych w różnych postaciach (ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków i potęg)

obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych)

posługiwanie się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosowanie praw działań na pierwiastkach

obliczanie potęg o wykładnikach wymiernych i stosowanie praw działań na potęgach o wykładnikach wymiernych

wykorzystywanie podstawowych własności potęg

obliczanie błędu bezwzględnego i błędu względnego przybliżenia

wykonywanie obliczeń procentowych, obliczanie podatków, zysku z lokat

posługiwanie się pojęciem przedziału liczbowego i zaznaczanie przedziałów na osi liczbowej

wykorzystywanie definicji logarytmu i stosowanie w obliczeniach wzorów na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu ...