Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA MONITOROWANIA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
|ETAPY EDUKACJI |III etap edukacji |
|PRZEDMIOT |Matematyka |
|ROK SZKOLNY | |
|IMIĘ I NAZWISKO | |
|NAUCZYCIELA PROWADZĄCEGO | |
| | | | |
|TREŚCI NAUCZANIA |KLASA |NUMER TEMATU |UWAGI |
| | |ZAJĘĆ WPISANYCH | |
| | |DO DZIENNIKA LEKCYJNEGO | |
| |
|1. Liczby naturalne w dziesiątkowym układzie pozycyjnym |
|1) odczytuje i zapisuje liczby naturalne |Czwarta | | |
|wielocyfrowe | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) interpretuje liczby naturalne na osi |Czwarta | | |
|liczbowej | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) porównuje liczby naturalne; |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) zaokrągla liczby naturalne; |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|5) liczby w zakresie do 30 zapisane w systemie|Czwarta | | |
|rzymskim przedstawia | | | |
|w systemie dziesiątkowym, a zapisane w | | | |
|systemie dziesiątkowym | | | |
|przedstawia w systemie rzymskim. | | | |
| | | | |
| | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|2. Działania na liczbach naturalnych |
| |Czwarta | | |
|1) dodaje i odejmuje w pamięci liczby | | | |
|naturalne dwucyfrowe, liczby | | | |
|wielocyfrowe w przypadkach, takich jak np. 230| | | |
|+ 80 lub 4600 | | | |
|– 1200; liczbę jednocyfrową dodaje do dowolnej| | | |
|liczby naturalnej | | | |
|i odejmuje od do wolnej liczby naturalnej; | | | |
| |Piąta | | |
| | | | |
| |Szósta | | |
|2) dodaje i odejmuje liczby naturalne |Czwarta | | |
|wielocyfrowe pisemnie, a także | | | |
|za pomocą kalkulatora; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) mnoży i dzieli liczbę naturalną przez | | | |
|liczbę naturalną jednocyfrową, |Czwarta | | |
|dwucyfrową lub trzycyfrową pisemnie, w pamięci| | | |
|(w najprostszych | | | |
|przykładach) i za pomocą kalkulatora (w | | | |
|trudniejszych przykładach); | | | |
| | Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) wykonuje dzielenie z resztą liczb |Czwarta | | |
|naturalnych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|5) stosuje wygodne dla niego sposoby |Czwarta | | |
|ułatwiające obliczenia, w tym | | | |
|przemienność i łączność dodawania i mnożenia; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|6) porównuje różnicowo i ilorazowo liczby |Czwarta | | |
|naturalne | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|; 7) rozpoznaje liczby naturalne podzielne |Czwarta | | |
|przez 2, 3, 5, 9, 10, 100 | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|8) rozpoznaje liczbę złożoną, gdy jest ona |Czwarta | | |
|jednocyfrowa lub dwucyfrowa, | | | |
|a także, gdy na istnienie dzielnika wskazuje | | | |
|poznana cecha podzielności; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|9) rozkłada liczby dwucyfrowe na czynniki |Czwarta | | |
|pierwsze; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| | | | |
|10) oblicza kwadraty i sześciany liczb |Czwarta | | |
|naturalnych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|11) stosuje reguły dotyczące kolejności |Czwarta | | |
|wykonywania działań | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|12) szacuje wyniki działań. |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|3. Liczby całkowite |
|1) podaje praktyczne przykłady stosowania |Czwarta | | |
|liczb ujemnych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) interpretuje liczby całkowite na osi |Czwarta | | |
|liczbowej; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) oblicza wartość bezwzględną |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) porównuje liczby całkowite |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|5) wykonuje proste rachunki pamięciowe na |Czwarta | | |
|liczbach całkowitych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|4. Ułamki zwykłe i dziesiętne |
|1) opisuje część danej całości za pomocą |Czwarta | | |
|ułamka | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) przedstawia ułamek jako iloraz liczb |Czwarta | | |
|naturalnych, a iloraz liczb naturalnych | | | |
|jako ułamek | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) skraca i rozszerza ułamki zwykłe |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) sprowadza ułamki zwykłe do wspólnego |Czwarta | | |
|mianownika; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|5 ...